Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket torrfoder äter era katter och varför har ni valt det?
Mina åt mest blötfoder (mjau, bozita, thrive, applaws, MUSH) samt lite Orijen eller Applaws torrisar.
Nu ska B över på Royal njurfoder, torrisar. Får se hur jag gör med S. Detta att utfodra dem med olika mat kommer bli en utmaning när de ätit tillsammans ur samma skål i tre års tid...
Ge den andra katten njurkost också. Inte jättekul för plånboken men då kan de få fortsätta med sin invanda rutin att äta ur samma skål
Det är inte farligt för en frisk katt att äta njurkost.
Jag frågade Vet om det och hen sade att en icke-njur-kisse inte ska leva enbart på njurkost, som ligger lågt i protein och fosfor. Så hon rekommenderade att ge icke-njur-kisse extramat vid sidan av i så fall. För att minska risken för ev brister.
I praktiken äter båda njurmat-torrisarna gemensamt just nu, och jag har stuckit till Skönhetsmissen en liten skål Mjau en gång om dan. Men visst kommer B dundrandes då också såklart och vill ha. Har testat att ge B lite mjau med Ipakitine utblandat, vilket godkändes vid smakprov.
Vi testar oss fram... Så länge de är trinda och glada så.
Det stämmer dock inte, de får inga brister. Både Hill's och RC har gjort tester på detta så deras foder går att ge även till friska katter. Det är inte så låga nivåer att brister uppstår utan bara minskade nivåer. Annars skulle njurkatterna också få brister.
Skönt att det ändå fungerar för er
Jag frågade Vet om det och hen sade att en icke-njur-kisse inte ska leva enbart på njurkost, som ligger lågt i protein och fosfor. Så hon rekommenderade att ge icke-njur-kisse extramat vid sidan av i så fall. För att minska risken för ev brister.
I praktiken äter båda njurmat-torrisarna gemensamt just nu, och jag har stuckit till Skönhetsmissen en liten skål Mjau en gång om dan. Men visst kommer B dundrandes då också såklart och vill ha. Har testat att ge B lite mjau med Ipakitine utblandat, vilket godkändes vid smakprov.
Vi testar oss fram... Så länge de är trinda och glada så.