Osterang
Trådstartare
En av våra hästar har börjat flagna från huden och jag har ingen aning om vad det kan bero på.. Vi har testat allt känns det som - mjukgörande salva, hibiscrub, vegebomsalva, låtit det vara och bara tvättat av med vatten. Det går ändå inte bort. När det var som värst så fick han som skorpor i huden, men det verkar varken göra ont eller klia.
Det började under magen vid sadelgjorden och vi trodde att det kunde vara att den var fuktig och låg emot. Jag har låta honom vila från sadelgjorden ett tag och sedan bytt gjord men det kommer tillbaka igen.
När det var som värst så var det även på gananascherna och vid manen men det har försvunnit nu.
Red barbacka idag och insåg att det kommer vid friktion mot huden, hittade flaggor både uppe på ryggen och där jag hade haft benen.
Någon som har en idé om vad det kan vara??
Det började under magen vid sadelgjorden och vi trodde att det kunde vara att den var fuktig och låg emot. Jag har låta honom vila från sadelgjorden ett tag och sedan bytt gjord men det kommer tillbaka igen.
När det var som värst så var det även på gananascherna och vid manen men det har försvunnit nu.
Red barbacka idag och insåg att det kommer vid friktion mot huden, hittade flaggor både uppe på ryggen och där jag hade haft benen.
Någon som har en idé om vad det kan vara??