galoppirruette
Trådstartare
Jag upplever att min häst är torr i huden.
Värst är det i svansen.
2 vet har tittat på svansen och de sa oxå att den såg torr ut men mkt mer sa de inte, bara att jag sku smörja och tvätta m hexocil.
Hände kanske 3 ggr i somras att jag tvättade svansen.Det hjälpte ett par dagar.
Har smort in svansroten med milda feta salvor.
Provat utspädd jodopax med mera...
Nu dränker jag in svansroten med olivolja, vilket jag får göra då och då, för svansroten torkar rätt snabbt ut igen. Men oljan hjälper iaf under tiden.
Jag borstar svanroten varje dag. Gör benor i svansen så jag riktigt kommer åt.
Nu under hösten har även mankammen börjat bli torr, har använt olivolja även där.
Pannluggen är full i mjäll?, ganska stora flagor som ligger nån mm ovanför huden. Borstar man och pannlugg lika noga som svans, varje dag.
Upplever även att resten av kroppen är torr, han har jätte mycket stöv. Men är trots detta väldigt blank i pälsen, pigg och glad.
Det är väldigt sällan jag tvättar honom, svampar hellre av honom där sadel och träns gjort "märken"...
Vad är det för problem vi drass med...?
(har skrivit en tråd tidigare om min hästs kliande svans i somras)
Jag blir tokig snart!
Hjälp!
Värst är det i svansen.
2 vet har tittat på svansen och de sa oxå att den såg torr ut men mkt mer sa de inte, bara att jag sku smörja och tvätta m hexocil.
Hände kanske 3 ggr i somras att jag tvättade svansen.Det hjälpte ett par dagar.
Har smort in svansroten med milda feta salvor.
Provat utspädd jodopax med mera...
Nu dränker jag in svansroten med olivolja, vilket jag får göra då och då, för svansroten torkar rätt snabbt ut igen. Men oljan hjälper iaf under tiden.
Jag borstar svanroten varje dag. Gör benor i svansen så jag riktigt kommer åt.
Nu under hösten har även mankammen börjat bli torr, har använt olivolja även där.
Pannluggen är full i mjäll?, ganska stora flagor som ligger nån mm ovanför huden. Borstar man och pannlugg lika noga som svans, varje dag.
Upplever även att resten av kroppen är torr, han har jätte mycket stöv. Men är trots detta väldigt blank i pälsen, pigg och glad.
Det är väldigt sällan jag tvättar honom, svampar hellre av honom där sadel och träns gjort "märken"...
Vad är det för problem vi drass med...?
(har skrivit en tråd tidigare om min hästs kliande svans i somras)
Jag blir tokig snart!
Hjälp!