Tornesch eller Camaro M??

pucko

Trådstartare
Mitt sto ska nu betäckas, men det står mellan dessa två hingstar. Stoet är efter Leuthen-Alpen Furst.
Några förslag??:confused:

Sv: Tornesch eller Camaro M??

tornesch har mer renodlad hopplinjer, om man uttrycker sig så.
Camaro M lämnar väl mer dubbel talanger. Ditt sto har ju hopplinjer så kanske folk trodde att du vill fortsätta på den linjen. Tornesch har väl mer egna tävlingsresultat också... men det hela är ju en tyckes fråga om vad man gillar och vad man vill ha ut av avkomman.. :)

Jag har själv använt Tornesch pappa Lux Z och det gör jag i år igen på ena stoet och på det andra stoet använder jag mig av Camaro Ms pappa Calido... :D

tack för åsikterna :) jag tror mest på Tornesch på mitt sto faktiskt. Hon har redan 2-årig avkomma e. Santa Cruz som är kanonfin :)

Och efersom det är sent på säsongen tycker även jag att du ska välja Tornesch. Jag kan ingent om hopphingstar, men han har väldigt bra dräktighetsresultat vilket är minst lika viktigt nu!
Lycka till!

Jag hade valt Tornesch, ffa eftersom han har otroligt höga dräktighetsresultat. Annars gillar jag båda hingstarna. Jämför man på Blup ligger Camaro M högt på rankinglistorna för hoppnedärvning, på sjunde plats, medan Tornesch ligger på 17:e. Å andra sidan fick Tornesch 9-9 i hoppning på bruksprovet, medan Camaro "bara" hade 8-8. Gångartsmässigt är de ganska likvärdiga, Tornesch har dock bättre på galoppen.

Lycka till!

Tornesch för de egna prestationer och stammen.
Jag skulle hellre använt Calido himself än Camaro M.

Av dessa två,tveklöst Tornesch!
Jag tycker att han är betydligt mer tilltalande + att han har egna meriter!

Jag har haft båda i åtanke i år, fast till olika ston. Tornesch blev dock bortvald till förmån för Empire till det stoet.

Camaro M har jag lagt på mitt Elisto e Cortez, tror det kan bli riktigt bra.

Att C inte har några egna meriter hänger jag inte upp mig alls på, hans avkommor har bevisat att han förärver sig väl och det är mycket viktigare för mig!

Nu står mitt sto på seminstation, Tornesch fick det bli:grin: Hoppas allt går vägen

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III