Topplager ridbana

Empalie

Trådstartare
Hej! Nu börjar ridbanan bli klar men behöver råd och hjälp angående en sak:topplagret. Just nu är det tre lager: 1. ordentligt utgrävt och fyllt med fyllnadsmassor. 2. grus 3. tjockt lager med stenmjöl 08. Just nu har jag tänkt att den skulle få sätta sig ordentligt, hela har blivit paddan och satt sig ordentligt resan. Rider litegrann på den och harvar. Jag funderar nu över det översta lagret, vad som kan passa? Vill absolut inte ha den för mjuk men är också rädd att den blir för hård. Hur fasen ska man veta om det är lagom svikt???....HJÄLP!!
 

Liknande trådar

Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 490
Senast: ufot
·
Anläggning Hejsan! Behöver hjälp med olika förslag på topplager och vad jag ska välja. Vi byggde en paddock för ett år sedan och gjort den...
Svar
7
· Visningar
2 104
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hejsan. Har lite panik just nu eftersom underlaget till vår ridbana snart kommer och vi står här som frågetecken. Grävmaskinen har...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: akleja
·
Anläggning Kan man göra det? Eller blir det helt galet oavsett hur det ser ut innan? Förutsättningarna är som följer: Ridbana anlagd för 2,5 år...
Svar
3
· Visningar
2 381
Senast: Targa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp