Tömmkörning

P

Pip

Ska tömmköra en häst på stallet i morgon och det slog mig precis att ägaren har bytt till hackamore.
Kan man tömmköra med ett hackamore :confused:
Nu får jag tyvärr inte tag i ägaren så att jag kan fråga henne :crazy:

Sv: Tömmkörning

Ingen som har någon åsikt :confused:
Tycker själv att tömmarna är en förlängd tygel så då borde det nog gå att tömmköra med hackamore.

Det låter inte som någon bra idé att tömköra med hackamore. Eftersom tömmarna har en viss tyngd känns det som att det då hela tiden skulle ligga tryck över nosen, mer än vad man tänkt.

det bästa är ju att tömköra med tränsbett men har du inget val så har du inte...

Yes :bump:
Visste väl att jag skulle få lite respons om jag skrev en åsikt :banana:
Tack Hästmyran och Nora :bow:
Rent instinktivt tycker inte heller jag att det är en så himla bra idé att tömmköra med hackamore. Jag ska se om jag inte kan rota fram det vanliga bettet och köra med det.

Hittade hans gamla bett och det gick kanonbra ( förutom en sväng halvägs in i stallet :o )
Tokhäst :love:

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 183
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 079
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 700
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama