Tömkörning, bettlöst

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vilket bettlöst är bäst att använda i tömkörningen?
Använder kapson nu men den snurrar även om jag spänner den hårdare än vad jag egentligen vill.
Funderar på om sidepull eller cross-under?

Rider gör jag på cavemore. Hade hästen kunnat ha bett så hade jag ju använt det.

Jag skulle hellre välja sidepull alla dagar i veckan framför cross-under. Cross-undern är otroligt konstig och knepig imo och den drar åt bara av tyngden av tyglarna. Någon vidare eftergift blir det aldrig heller.

Jag har en hemmagjord kapson till min fröken, vi både rider, tömkör och sladdar volten i den. (hemmagjord = spärrgrimma från Börjes som jag flyttat ringarna på).

/Lavinia

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka