Tjockt stalltäcke m hals

PopcornPlayer

Trådstartare
Några förslag?

Har funderat lite på Rhino Stable Plus.

Z-täcket har ett med en ganska ordentlig halvhals.

Bucas Celtic funderade jag också på, men jag vill minnas att halsen är ordentligt stor på denna modell, inte alls som på utetäckena.

Horze hade också ett som jag kikat på, dock har jag aldrig köpt ett täcke därifrån, ingen aning om vad kvalitén på deras täcken är?

Funderade också på det Equality Line har, men det är så diffusa storlekar på (S, M, L)

Någon som har erfarenhet av dessa täcken eller kan tipsa om något annat?

Sv: Tjockt stalltäcke m hals

Man kan ju även sätta hals på de nya HW Amigo täckerna nu...
Har själv bara ett inne täcke med hals, ett Shire 370 gr.
Ett tips är att halsen ska vara nylon fodrad, annars blir manen snabbt förstörd.

Senast ändrad:

skriver under på det! jag har ett shires som har bomullsfoder och det är inte bra för manen... nylonfodrade förstör tillräckligt mkt.

jag har rhino stable plus, 370g med helhals. det är väl helt okej, litet i stl dock.

Jag har ett vanligt Rhino med typ 400 g fyllning(gammal modell) och det är helt super. har hållt oerhört länge och sitter väldigt väldigt bra på hästen.

Bucas tycker jag är lite svårare med strl, har en häst som är normalbred i bogen men relativt lång. 145 blir nästan i kortaste laget på henne, men det 155 jag har i stalltäcket är lite för stort i bogen (värt att tänka på!) Annars gillar jag bucas halsar bättre än HW, är betydligt rymligare.

Z-täcket har jag bara fleecetäcken från, men skulle lätt kunna tänka mig ett termotäcke, de är ju sjukt snygga och med bra passform.

Tror L är lagom i Equilinetäckena. Har för mig att det är 145-155, eller bara 145? Ska väl finnas XL med va?

ett tips är ju att kika på HL Equipment, de har ju snygga stalltäcken med ordentlig halvhals med:idea:

Jo, men Rhino Plus är på 370g, Amigo Heavy på 300 ;)

Såg Shires Chillcheeta Combo, men hur är det i passformen? Såg väldigt knöligt ut på bilden...

Långnos-> Bucas tycker jag också är konstigt i stl m halsarna. Hade ett vintertäcke m helhals till en liten ponny. Denna var väldigt smäcker o m smal hals. Satt som ett smäck. Det jag haft till stor häst har dock varit jättekonstigt i halsen, stort, inte långt, utan hästen hade kunnat haft en ardennerhals däri, och då var det ändå bara ett 145.
Min häst ligger i 135 i de flesta täcken, några 125 funkar, och några 145.
Z-täcket ska jag nog fundera mer på...

Din liiiilla liiiiilla kommer ju drunkna totalt i en ev. Bucashals, det gör min (han är ju mindr eän han ser ut).
Jag skulle satsa på ett Rhino iallafall.

Ja, det känns som om hon skulle kunna gömma en älskare i det täcket, utan att jag skulle märka det ;)
Dessutom är Rhinotäcket svart och rött i år :d

Liknande trådar

Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 360
Utrustning Jag känner bara till HW men de har inte direkt täcket jag söker så nu vill jag gärna ha hjälp! Följande önskas: * LÄTT täcke med... 2
Svar
23
· Visningar
3 970
Utrustning Behöver lite hjälp... Har en häst som är knappt 160 hög, kort och ganska tunn (tänk fullblod med mkt kort rygg ;)) som jag behöver...
Svar
7
· Visningar
1 963
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så...
Svar
7
· Visningar
1 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka