• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare maximilia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 119
M

maximilia

mitt hblsto är tjock, alldeles för tjock! det kan väl inte vara bra för benen att vara så tjock, hon är dessutom lite överbyggd baktill :crazy: men jag vet inte hur jag ska göra för att banta henne. jag kan inte rida henne speciellt mycket, då jag håller på att sätta igång henne eter en skada och inte har börjat galoppera än.
hon går fortfarande "på bete" (gräshage, dygnet runt) men det är ju väldigt nerbetat. dom får hö i hagen (analysen harinte kommit än), hur mycket vet jag inte för jag har inte träffat stallägaren på ett par dagar :o. så vad ska jag göra? vänta och hoppas att det ordnar sig när dom stallas in? har funderat på att låta henne vara inne när de andra får hö (ingen är lika tjock som hon), men får hon verkligen i sig allt hon behöver då? hagen är ju ganska nerbetad.
kanske ska säga att hon får 1 dl (ca 70g har jag för mig) havre och 1 dl (50g?) betfor om dagen, onödigt tycker nog ni (jag med :cool:) men det är bara för att hon ska få i sig vinägern, vitlöken och brännässlorna. och det lilla kan väl varken göra till eller från?

Återkom när du fått analysen på höet och när du vet hur mycket hö hästen får annars e det omöjligt att hjälpa dig.

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 266
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
834
Senast: matson
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
886
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka