Bukefalos 28 år!

Tjejer behöver kött för att bli snygga

Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Vilket löjligt uttalande. Inte många hjärnceller där inte. Kanske hade hon ätit för många grisfötter...
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

im-not-saying-lets-kill-all-the-stupid-people.png


:meh: :banghead:
 
Senast ändrad:
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Då måste jag vara skitful för jag har inte ätit kött på 32 år. Inte har jag haft järnbrist heller vad det nu har med snygghet att göra. Har de inte hört talas om bleka skönheter :meh: Ibland undrar man om folk blev tappade väldigt många gånger som små.
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Jag trodde det var ett skämt (alltså hela artikeln, någon som skrivit för att få uppmärksamhet)..
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Det som främst verkar uppröra är att vegetarisk används för att beskriva maträtterna. För hur många av anti-vegetarianerna är det som högljutt protesterar när pannkakor serveras?


:D Kan inte annat än hålla med.



Allmän reflektion
Uttalandet från LRF var ju bara korkat. Om LRF som organisation vill gynna köttbönderna kan man kanske tycka att argument som "köp svenskt" borde fungera bättre än olika varianter av "ät aldrig veg".
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

"Korna de fiser, men det kanske vi också gör om vi äter bönor"
Skillnaden är väl att kor släpper ut ca 600liter metangas per dygn beroende på att de har vissa bakterier i tarmarna som producerar metan. :banghead:

det ar ju inte riktigt bara det som ar problemet heller, (det tar t.ex. mycket mer vatten och energi att producera protein fran en ko mot att protesers motsvarande mangd protein vegetabiliskt) hela uttalandet visar pa en valdigt stor okunskap.

Jag blir lite radd nästintill varje dag jag laser nyheterna, eller kollar fejjan :crazy: just nu har det varit drev efter valjakten i Faroe. Det som sags i texten som medföljer ar till stor del inte sant. Manga av dem som delar pa min feed ar biologer och borde veta battre nar det kommer till kallkritik och att kolla upp saker :banghead: (jag sager inte att jag stoder valjakten, men att man borde se till att man har korrekt fakta innan man loper amok och blir skitsur).
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Jag trodde det var ett skämt (alltså hela artikeln, någon som skrivit för att få uppmärksamhet)..

Samma här! Sedan såg jag att det hela uppmärksammats på flera olika sidor...

Lustigt att jag senast igår fick komplimanger av en man för mitt utseende. När jag berättade för honom att jag omöjligt kan vara snygg eftersom jag inte ätit kött på många år nu så fick han åtminstone något att skratta åt :D


Men ja, att någon tror att alla behöver kött för att må bra visar ju bara hur otroligt dålig koll personen har på näringslära. Eller som en vän till mig skrev:
"Om de nu ska dela ut hamburgare på skolgården i protest mot skolans köttfria dag så kan de väl åtminstone dela ut ekologiska hamburgare med ekologiskt nybakat surdegsbröd och ekologiskt odlade grönsaker, speciellt om de nu ska använda ett argument om näring."
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Ja men exakt! Jag tog bara ett av de första exemplen i artikeln :angel: Usch jag blir så trött!!
Jag tvingar inte på någon annan min vegetariska kost, varför ska de tvinga på alla skolor den "klassiska" husmanskosten, som till stor del inte ens passar för hur de flest stillasittande människor lever idag?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp