Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Skulle behöva lit tips nu när båda hästarna skall igång.. Så att dom inte skall tröttna på paddocken vill inte ge mig ut i skogen det första jag gör.. Tacksam för tips!
Hehe.. För varken jag eller häst känner till omgivningen så mkt och en av hästarna brukar väldigt gärna stegra och sticka.. Nu kanske de låter som om jag inte klarar av henne men det gör jag.. Men vill rida henne i paddocken dom närmaste dagarna och sen ge mig ut i skogen..
visst kan du vara i paddoken men om hästen är sådan att hon stegrar osv så gör hon det vart du än är. hur mycket paddok har du ridit sista tiden hästen stegrar osv för att visa att den e uttråkad eller s¨vidare mitt råd ge dig ut i skogen skritta bara ta lagom backar lugnt tempo. då kan hästen kanske "glömma " av att sticka
jag har en häst som var proplm häst jag red skritt i antalet veckor innan hon slutate sticka/springa i väg
Gäller det bara några dagar så hinner de väl inte tröttna. Lite koner, cavaletti, någon form av tänkar hinderbana och rid så det händer något hela tiden så skall det nog gå bra!
den enda som kan omgivningen är stallägaren men hon har aldrig tid med nått hon skall ta hem sin häst till våren så vi får se då tills dess får jag å tjejen som rider min andra häst utforska själva!
Hmm, stallägaren kan inte rita ut en karta/skriva en beskrivning på någon / några av de närmaste turerna då? Isåfall behöver h*n ju inte följa med själv.
jag tror nog att om du ger dig ut i naturen och tappar bort dig blir osäker så hittar nog hästen hem av sig själv även om den ej e bekant med omgivningen
Jag tycker inte det är några problem att rida hästen på barnan nu när det är vinter och mkt is, hade nyligen en ponny som var oxtokig i skogen, allyså han hade lite ideer för sig, gick inte att lita på honom. Jag tränade massor av lydnad och respekt, men han var endå en häst med lite konstigt lynne, nog om det, men jag tror inte det är någon fara att du rider mkt på barnan, jag uppskatade inte heller att rida min häst ute i skogen nä'r han hade sina fasoner, så det var en tryghet att börja med barnan ett par gånger/veckan tills vi vart lite varma ikläderna, då vart det ut i skogen. funkade
Juridik & Ekonomi Fast tvisten handlar ju inte om det utan om felet är ursprungligt eller inte, dvs. huruvida det är något som öht ska tas hand om som en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.