Tips på snygga shettishingstar!

Fashionistan

Trådstartare
Vill ha tips på snygga godkända shettishingstar til detta sto: :laugh:

Stoet är högrest (för att vara shettis :D), nätt och väldigt flickigt!
Klass 1 på utställning.
Är mer ridponny än travponny så att säga.
Hon har ett mycket bra steg och hoppar fint!
Pigg och vaken, brukar skoja om att hon tror att hon är en arab! ;)
Rödskäck

Hingsten skall vara mer ridmodell än travmodell och ha ett bra luftigt steg. Gärna lite större och maffigare. :d
Hingsten skall ha ett vaket men överlag lugnt temperament då stoet är väldigt vaket.
Önskefärger är svart och Isabell :)

Vad finns det för minisnyggingar som passar in på detta? :D:D

Sv: Tips på snygga shettishingstar!

Berätta gärna vad det är för härstamning i stoet och mer om hur hon ser ut.

PÅ din korta beskrivning låter det som en ponny av lättare slaget och då hade jag hellre valt en lite rejälare shettis för att bibehålla rastypen.
Vad du menar när du skiljer på ridmodell eller travmodell har jag ingen aning om, för det finns liksom inga sådana modeller som standard.
Svarta hingstar finns det gott om, medan det är brist på isabeller...

Stammen kommer, ska ta den av min kompis! Hon väldigt nätt och korrekt hela kroppen igenom, ska se om jag kan hitta siffrorna från när hon ställdes ut och blev klass 1.

Med trav och ridmodell menar jag att hon mer ser ut som en lite större ponny i kroppen (nätt och med fina rörelser) istället för den mer rastypiska "kallblodsshettisen" om du förstår vad jag menar :) Och då hade det passat fint med en tyngre hingst så att standarden behålls som du säger :)

Ja färgen spelar ju egentligen ingen roll, men det är alltid kul med ett vackert föl som sticker ut färgmässigt :)

Härligt :) Ponnyn i fråga är inte min, utan min kompis och dom bor också i Skepplanda :)

Om jag inte minns helt fel så är stoet i fråga betäckt med Crut (från den hemsidan du visa) nu och ska föla i Juni! :D:D

Okey Trevligt. Mitt sto är efter deras furunäs Nelson. tänkte betäcka henne nästa år :) Men ännu inte bestämmt hingst.

Lycka till.
Crut har lämnat snygga avkommor.

Okej! Jag hade visst lite fel info. Stoet HADE varit betäckt med Crut men det tog sig inte, så nu är hon istället beäckt med Smerallens Hijacker som också finns där :)

Hon är efter: Jolly Roger of Marshwood - Gletness Rockhall

Hon är undan: Candy - Garvis

Jag luskade lite i webstamboken och tror jag har hittat rätt sto.
Ni bor ju i ett område med gott om jättefina hingstar, men frågan är hur långt ni är beredda på att åka?

Jag ska klura lite på vilka hingstar som står där, som jag tror kan vara lämpliga.
Ett bra (helst uppställt) foto på stoet hade underlättat.

Okej! Jag hade visst lite fel info. Stoet HADE varit betäckt med Crut men det tog sig inte, så nu är hon istället beäckt med Smerallens Hijacker som också finns där :)

Hon är efter: Jolly Roger of Marshwood - Gletness Rockhall

Hon är undan: Candy - Garvis

Okey, Ja han e fin han med. Såg i sommras att de gick ett skäcksto där, kanske de då? gick ju en hög med ponnys i samma hage med honom under betet. :)

Kan ha vart :) Hon är ju rödskäck och ganska "stor" :)

Crut har tydligen aldrig tagit sig med en skäck! :(

Ja min kompis som äger hästen kan nog sträcka sig en 10 mil i alla fall tror jag :)

Ja jag ska försöka hitta ett bra kort! Inte så bra o ta nu när hon har tjock fölmage kanske :p

Fölmage spelar ju ingen roll=) det är ju samma häst hehe. Så in med bild nu så att man kan hjälpa dig med hingstar.

Liknande trådar

Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka