Tips på övningar

M

Madi cruz

Tänkte höra om det är ngn som har några bra tips/ ideér på hur man mjukar upp hästens bak ben? Hästen min är väldigt stel i just bakbenen.
Tacksam för svar

Sv: Tips på övningar

Hej.
Har en super bra övning som gör att hästen måste sätta under sig bakbenen och där med blir mer lösgjord. Du rider i skritt så klart i en snäv "åtta". Genom att hela tiden vara med och böja om din häst när du byter varav så måste hästen trampa under sig det inre bakbenet. Ge inte upp om din häst sätter sig på tvären detta är jobbigt men helt förslitnings fritt. Gör detta cirka 5-10 min på en uppvärmd häst, börja sedan ditt vanliga ridpass. Utlovar resultat om du är trägen.

Cavaletti och studs är helt underbart bra på att mjuka upp :)

tusen tack!:) Ska prova detta så fort hon blir frisk igen

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Tilly_85
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Tora
·
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
1 208
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur