Tips på övningar/boktips

Hallonsoda

Trådstartare
Hej!

Jag har en mycket trevlig ponny som jag haft i ett halvår, inga problem med honom alls förutom att mamma skämmer bort han med morötter =). Hur som helst skulle jag vilja börja träna lite NH med honom, förra ägaren visade hur han följde efter henne på 1,5 meters avstånd vart hon än gick (utan hjälpmedel såklart). Jag skulle tycka det var underbart om vi kunde komma närmare varandra genom NH, och undrar hur ni erfarna nhare kom igång. Har ni några nybörjarövningar eller boktips att ge?

Jag är extremt tacksam för svar :bump: !! =)

Sv: Tips på övningar/boktips

Boken om Horsemanship av bl.a Lisbeth Johnson. Finns film till också, men den har jag inte sett. Det absolut bästa och säkraste är dock att gå en kurs för en kunnig lärare innan man börjar försöka själv.

gå in på parelli.com och kolla in "savvy systems". Där finns ett utbildningsmaterial att beställa och är skrivet så att även den som är "grön" ska kunna lära sig. Man beställer från ett par tjejjer i Sverige.

Läs hemsidan och är du mer intresserad kan jag slussa dig vidare om du vill det...

/Camilla

Hej!
Jag undrar om du (eller någon annan) har någon erfarenhet av kontakt med de svenska parelli-tjejerna? Jag försökte kontakta dem i höstas, men då fick jag som svar (automatiskt) att deras mejlboxar var fulla och inte kunde ta emot mitt mejl. Populära tjejer? Tekniska problem? Jag har försökt idag igen och får se om det går bättre. Jag är eventuellt intresserad av att inhandla instruktionsmaterialet till level 1. Har precis gått en kurs och vill lära mig MER! Skulle vara kul att höra om andras erfarenheter så här i början. NH är så otroligt fascinerande! Efter bara en kort kurs tycker jag mig ha fått ny insikt och kontakt med min häst. KUL!!!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka