Tips o råd tack! :)

Jenna

Trådstartare
Upptäckt för en vecka sedan att min häst var halt på höger fram, märktes enbart i trav. Efter lite letande hittade jag ett litet sår på kotan. Har tvättat och smort lite med zinksalva bara.
Idag är hältan detsamma och han har blivit varm i hoven. Kan de vara en infektion? Borde jag ringa o ta ut vet i morgon (lördag) eller kan jag vänta till på måndag?
Tips och råd tas tacksamt emot :)

Sv: Tips o råd tack! :)

Vänta till måndag du! Ett tips är att ta en bomullsbit och dränka i alsolsprit (eller liknande, inte jodopax bara) och linda in benet och sätta ett vet flex linda över, ha de så över natten.

Då kan det dra ut lite skit ur såret osv!

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 965
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 918
Senast: skuggi
·
Hästvård Hästen brallade till igår när jag busade runt i hagen med mina två. Hon snubblade till och stampade sig på framhoven. Jag tog då in...
Svar
9
· Visningar
1 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka