tips mot fläckar på skimmlar?

C

cavat_best

hej! jag skulle vilja ha lite tips om hur man får bort kissfläckar/lerfläckar,mm på skimmlar.. har testat potatismjöl,rycktstenen,piggborste,mm men det hjälper inte! har du ngt tips? svara på dehär! :rofl:

Sv: tips mot fläckar på skimmlar?

cavat_best skrev:
hej! jag skulle vilja ha lite tips om hur man får bort kissfläckar/lerfläckar,mm på skimmlar.. har testat potatismjöl,rycktstenen,piggborste,mm men det hjälper inte! har du ngt tips? svara på dehär! :rofl:

Torrschampo?

Om du ser fläcken kvällen innan tävling så har jag ett bra tips, kyllera! Stryk på ett tunt lager på det aktuella stället och borsta bort på morgonen.

En av tjejerna i mitt stall använder Yes diskmedel och varmt vatten.

ska nog testa me både och :) har kyllera. :bow: funkar diskmedlet? :banana:

Min sköthäst har ett medel i sin låda som är till för att göra strumpor, tecken och skimlar vita. Fungerar jättebra! Man bara tar lite på en svamp och gnuggar...det gula försvinner direkt.
Bör finnas att köpa i hästbutiker. Kommer inte ihåg vad det heter tyvärr, men jag vet att här säljs samma märke på lantmännen.
Är en vit sprejflaska med ett grönt medel i sig :P
Flaskan ser ut att innehålla pälsglans, men det är det icke ;)

Liknande trådar

Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: valy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: mamman
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025