Tips inför graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Demi

Jag och maken har nu bestämt oss för skaffa barn. Eftersom det är första gången för oss är allting så nytt.
Är det något speciellt jag bör tänka på inför en gravidtet? Har hört att det är bra att äta Folsyre-tabletter, behövs det? Något i kosten som är bra att undvika? Hur är det med kafferdrickandet?

Allt är så spännande, vill helst berätta för hela välden vad vi planerat :banana: Men det är nog enklast att hålla truten tills dess att det verkligen blivit något i magen.

Berätta gärna hur ni gick till väga när ni planerade erat första barn :)
 
Sv: Tips inför graviditet

Jag åt Multivitamin för kvinnor under graviditeten (ej före även om jag hört det är bra). I det finns tillräckligt med folsyra och alla bra vitaminer. Sen brukar man rekommenderas att äta lite extra järn också.

För oss tog det 13 månader och ett missfall innan vi lyckades. Kämpade med ägglossningstest de sista månaderna. Man får ha lite tålamod, men så kan det ju gå fort också. Mitt råd är att leva som vanligt tills du testat positivt, därefter följa mat-/dryckrekommendationer.
 
Sv: Tips inför graviditet

Jag har försökt i 2.5 år och är ännu inte gravid, men har precis genomgått ICSI behandling (har två små embryon i magen men vet ännu inte om de vill överleva därinne!) och min doktor sade att det är viktigt att få i sig tillräckligt med vätska. 2 liter vatten och 1 liter mjölk om dagen är vad jag ordinerades, plus folsyratabletter och en i övrigt hälsosam och balanserad kost med mycket obesprutad frukt och grönsaker. INGA cigaretter och så lite alkohol som möjligt. Försök att undvika stress. Akupunktur kan hjälpa.

Lycka till :bump:
 
Sv: Tips inför graviditet

Det bästa är att leva som vanligt,annars blir du tokig på alla tips o råd om vad man bör och inte bör.
Drick inte sprit alls förstås, och helst inte röka heller,annars,lyssna på din egen kropp.

Lycka till.
mvhR
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 289
Senast: Madalitso
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 712
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp