J
Jollypolly
Undrar om någon har tips eller egna erfarenheter av hästar som blir tokiga på tävling Min ponny är oftast ganska lugn (inte slö) på hoppträningar och när man rider dressyr och är då väldigt mjuk och kontrollerbar, han älskar hoppning och tycker det är lattjolajbans Men på tävlingar så tänder han till ordentligt . På framridningen småbockar han nästan hela tiden när man vill fatta galopp , han blir lite starkare och inne på banan blir han en liten raket . Han springer runt och tycker att det är skitkul och hoppar fint över alla hinder, han vägrar eller bryter inte ut . Det enda problemet är att den fulla kontrollen är bortblåst på banan , jag vill inte slita och dra i honom - stör jag honom blir det nog lätt att han inte koncentrerar sig tillräckligt på hindrena . Han har knappt hopptävlat i sitt liv , 3 gånger är det nu .
Frågan är vad jag ska göra , låta honom hållas , byta bett..? Att slita tag i honom är inget alternativ . Det funkar inte att träna på det hemma eftersom att han är så annorlunda då . Han rids nu på ett vanligt tredelat tränsbett. Film finns på den lilla odågan om någon vill se och vill hjälpa Det kanske inte är så illa som jag själv tycker...
Frågan är vad jag ska göra , låta honom hållas , byta bett..? Att slita tag i honom är inget alternativ . Det funkar inte att träna på det hemma eftersom att han är så annorlunda då . Han rids nu på ett vanligt tredelat tränsbett. Film finns på den lilla odågan om någon vill se och vill hjälpa Det kanske inte är så illa som jag själv tycker...