Tips för att "rätta upp" en hyacint som står i "hyacintvas"!

bettysmatte

Trådstartare
Har en hyacint som håller på att blomma nu. Den står i vatten i en hyacintvas. Hur sjutton kan man göra för att få den till att sluta tippa över hela tiden? Det är ju lite svårt att sätta en pinne i vatten...:crazy:

Sv: Tips för att "rätta upp" en hyacint som står i "hyacintvas"!

Har inget svar men väl samma problem med amaryllisarna! Hur gör man? Hoppas att nån har listat ut det... :)

Några dagar senare.. men men..

Jag hade samma problem med båda mina, men har lagt lite grön mossa i som gör att de står så fint så. :)

Tack för tipset:)! Värt att testa helt klart!

Jag begrep inte riktigt om du hade amaryllisarna i glas eller inte.
Står de i kruka finns det speciella stöd man kan köpa. Jag tror jag köpte mina på Plantagen.

Jo, jag köpte några lösa lökar som jag har i glas. Jag har i kruka också och då är det ju lättare med stöd. Har provat metallstöd som är som en spiral - du vet säkert hurdana jag menar - och det fungerar ju bra om inte amaryllisarna drar iväg och blir för långa.
Jag har provat att ha ett sånt stöd i glas också men det blir inte så bra.
Det bästa är kanske att plantera över löken i kruka när knopparna har kommit upp.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: tanten
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka