MaRomer
Trådstartare
Har ett 5 månaders föl som är riktigt förkyld. Vetten har varit ute för ca 3 v sedan och behandling sattes in. Men ca 1 vecka efter avslutad så kom snoret och hostan tillbaka. Han har från dag ett varit en riktig klenis och har i princip haft täcke 80% av de nätter han levt. (Fryser så han skakar)
Finns det något i foderväg jag kan ge honom? Han äter nu på sin mor, men ska snart börja avvänjningen. Parallellt med att han går kvar hos mamman i hagen kommer han få Salsa xtra Mix. När han skiljs helt kommer jag byta till ett foder innehållande mjölkprotein. Men för att ge honom en riktig boost så tror jag han behöver något för att stärka sig. Tips någon?
(Vetten är kontaktad igen och ny starkare medicin kommer sättas in)
Finns det något i foderväg jag kan ge honom? Han äter nu på sin mor, men ska snart börja avvänjningen. Parallellt med att han går kvar hos mamman i hagen kommer han få Salsa xtra Mix. När han skiljs helt kommer jag byta till ett foder innehållande mjölkprotein. Men för att ge honom en riktig boost så tror jag han behöver något för att stärka sig. Tips någon?
(Vetten är kontaktad igen och ny starkare medicin kommer sättas in)
Senast ändrad: