Tillskott för heta hästar

annan1

Trådstartare
Funderar på att testa något tillskott för heta hästar på min valack som står på hagvila. Antingen "vanligt" magnesiumtillskott eller nån örtblandning som även har magnesium (finns ju olika märken, vet inte om man får skriva ut).

Jag är skeptisk till effekten men villig att testa. Nån som provat och märkt nån skillnad, eller inte märkt nåt alls?

Sv: Tillskott för heta hästar

Jag har börjat ge en av mina magnesium, och har märkt stor skillnad! Är överlag ganska skeptisk till massa medel, men tyckte inte att det var någon stor summa+ att det räcker länge så det var värt att prova. Mitt sto har lugnat sig betydligt, det går till och med att rida ut med henne själv trots att hon är under igångsättning och då vanligtvis brukar vara ett rent helvete att rida... Jag har köpt rent magnesium, ifrån Emin

Tack för svaret! Värt att testa då. Jag fick lugnande till honom inför igångsättningen, men nu står han på hagvila igen och det verkar bli långvarigt. Han är en kille som gillar att jobba och den här långa sjukperioden har inte varit någon hit. :(

om de har magnesiumbrist så blir de känsligare och lite vilda. Så om han har brist så märker du resultat efter en-två veckor med tillskott av magnesium. Läste om återbesöket. Hoppas det går bra för er!

Tack! Så värst bra går det inte just nu, men vi får se hur det blir med specialskor. Det är bara att hålla tummarna.

valeriana kan vara värt att testa. Jag köpte vanliga kapslar till människa på hälsokostaffären och gav halv människodos. Faktiskt verkade det hjälpa en hel del. Det kan ha berott på nåt annat men valeriana är effektivt, därför är det dopingklassat och kan inte ges om man ska tävla.

fungerar magnesium på samma sätt för människor? känner att jag också skulle behöva lite! ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 568
Senast: villhöver
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 899
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023