Tidningspapper...

M

MaLu

Vart kan man få tag i det? Att använda som strö då, annars får jag ju en del i brevlådan.. :D

malu

Sv: Tidningspapper...

plocka från pappers insamlingar=)
Snacka me grannarna. dom lär ju åxå få hem en del i brevlådan

Det går att köpa balar hos ströförsäljare säljer de torv o spån brukar de ha papper också.
Annars så brukade vi smala hosvi kände och stå och riva säckvis och åter säckvis. billigar ialla fall

Naggur & sputnik: Det blir nog väldigt jobbigt att stå och riva papper varje dag och att samla in det. Det är ju inga små mängder som behövs :crazy: Men jag ska kolla upp det mer, kan hända att det går att fixa en sådan lösning senare och då kan man ju använda papper ovanpå en torvbädd.

meodeo: Tack! :bow: Jättebra länk men det är nog tyvärr lite långt bort. Kan inte frakta strö från sthlm till gbg :(

Ingen som vet ngt annat ställe där man kan få tag i pappersströ?

Jag har aldrig sett det hos någon foderförsäljare (där de säljer spån och torv)

Malu

Jo, men detta är ju ganska långt så frakten kommer nog bli ganska dyr. Man kan ju kolla upp det men det står ju att frakt ingår inom en radie av 12 mil från enköping, strängnäs och sthlm så...

Tror det kan kosta mer än det smakar... sen måste man beställa minst 6 pallar. Räknat på 6 pall blir det runt 6300 (inkl. moms) och då är det utan frakten.

Jo det verkar ju så. Annars får man väl köpa sig en pappersriv... :crazy:

Någon som håller på så och skaffar papper och river själv? Fungerar det i längden (dvs orkar man)?

malu

HeJ!

Dom jag köpte min häst ifrån hade en pappersriv och samlade in tidningar från hela byn och rev. Man har ju ingen liten pappersstrimlare, direkt.. Dom sa att det blev billigt och hosthästen dom hade mådde jättebra! Lät inte som om dom ville gå tillbaka till annat strö, så jag skulle tro att man orkar./ Lavinia

okej, ska kolla upp det lite mer senare. Har lagt in torv idag så ska få ihop en bra bädd utav det nu hade jag tänkt.

malu

Har du hört efter om någon kan ta in det åt dig då? Och vad de skulle ta för det isåfall såklart, det kanske blir ännu dyrare.

Var fick de tag i sin pappersriv? För en vanlig dokumentförstörare borde de ta evigheter med ju. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 035
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
402
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama