Tidigt fyllt juver?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mijaou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 540
M

mijaou

Mitt sto har ungefär tre månader kvar till beräknat datum och nu tycker jag att hon börjar se annorlunda ut i juvret. Det börjar se något större ut, och även lite framför. Själva spenarna är dock "slappa" som vanligt fortfarande.

Är det alltid negativt när de börjar fylla så tidigt? 3-6 veckor innan har jag läst är normalt, men blir lite orolig efter att ha läst om kastningar som föregåtts av fyllda juver. Nu ska väl tilläggas att hon inte fyllt speciellt mycket, och att det håller sig på en ganska jämn nivå.

OM det skulle kunna vara kastning på G, vilka övriga tecken kan man hålla utkik efter?
Hur tidigt brukar det synas era stons juver?

/hönsig förstagångsmatte

Sv: Tidigt fyllt juver?

Har hon haft föl förut? Det är ju så olika från häst till häst. På mitt gamla jobb hade vi hästar som stog och sprutade mjölk långt innan . Och det som inte fyllde i något förrän några timmar innan fölning .Kastning är också olika kan komma helt utan förvarning och de kan bli precis som en normal fölning . Många svullnar i i djuvret och långt fram på magen utan att det behöver vara tokigt. Som sagt det är svårt att veta första gången hur hon kommer att göra . Men det går nog bra ska du se . ;)

Jag hoppas inte det är nåt farligt, min har runt 2 1/2 månader kvar och hennes juver har ändrat sig fram och tillbaka ett tag nu. Alltså, de har aldrig blivit helt fyllda, utan bara lite större ibland.
Hoppas någon annan kan svara!

tittilo skrev:
Har hon haft föl förut? Det är ju så olika från häst till häst. På mitt gamla jobb hade vi hästar som stog och sprutade mjölk långt innan . Och det som inte fyllde i något förrän några timmar innan fölning .Kastning är också olika kan komma helt utan förvarning och de kan bli precis som en normal fölning . Många svullnar i i djuvret och långt fram på magen utan att det behöver vara tokigt. Som sagt det är svårt att veta första gången hur hon kommer att göra . Men det går nog bra ska du se . ;)

Så vitt jag vet är det första gången.. Tack för svaret.
Jag hoppas också att det går bra :)

Thera skrev:
Jag hoppas inte det är nåt farligt, min har runt 2 1/2 månader kvar och hennes juver har ändrat sig fram och tillbaka ett tag nu. Alltså, de har aldrig blivit helt fyllda, utan bara lite större ibland.
Hoppas någon annan kan svara!

Skönt att höra att även ditt stos juver ändrar sig så tidigt! Då borde det inte vara någon fara tycker jag... :idea:

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 239
Senast: Moa092
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 668
Senast: cassiopeja
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 959
Z
Avel hej, nu har jag en rad frågor här som säkert är helt enkla att svara på, men som jag skulle behöva få bekräftat. Mitt sto är snart på...
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka