Tid per ekipage på tävling

ibiza

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som vet hur man ska räkna ut hur långt tid det tar per ekipage på tävling (Reg. Lc Lb Ponny).
Tycker att det är besvärligt att veta på ett ungefär när man ska vara på plats. Antingen kommer vi typ 2 timmar för tidigt eller så kommer vi för alldeles för sent.
Hoppas det är någon som kan hjälpa.

Sv: Tid per ekipage på tävling

Det kan skilja lite beroende på klubb och bedömningen på klassen.
En A:0 och CR går oftast kvickare än hoppning i två faser, långsammast är oftast A:1a/b.

Bra klubbar har fart på det hela och då brukar vi räkna på 1,5 minut per ekipage.
På lokalt och lite långsammare klubbar brukar vi räkna uppemot 2 minuter.

1,5 - 2 min/ekipage (1,5 är snabbt). Glöm inte att räkna med tid för ev banombyggnad, prisutdelningar etc.

Ja, som tidigare svar så är det bra att räkna 1,5 minut/start. Då är man i regel i god tid på tävlingsplatsen. Det är bättre att vara i god tid än att få stressa. Det kan vara kö till seretariatet osv. Vi använder även detta räknsystem för att vet när det är dags att ta ut till framridningen. Tänk då också på att kolla ert startnummer. Har man ett tidigt start nummer så får man rida fram och sedan gå banan för att sedan kanske bara hoppa ett hinder och sedan in. I regel tar de in två ekipage på banan och då ska ju start nr 1 och 2 vara klara när klassen går igång.
Har man ett sent startnummer och vill gå banan fär man kanske vara där när klassen börjar och då kan det ju bli lång väntetid. Är där många starter har en del klubbar paus och bangång mitt i klassen. Om det inte står i ryttarmeddelandet så ring och fråga om de har en planerad paus i klassen.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Grazing
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar