Terränghoppning

E

emilia_

någon som vet hur ofta & var man har terrängtävlingar i skåne ? tack.:banana:

Sv: Terränghoppning

Det hoppas jag att det aldrig gör. Jag anser att det är för farligt att släppa ut vem som helst på bara en terrängtävling.

Ja, det är det men tydligen så delas den eftersom det inte finns några rena terrängtävlingar.

varför tror du ex att det krävs ft märket för att få rida ft, ju för att utbilda ryttaren att rida säkert i terrängen!

Förr fanns det rena terräng tävlingar, men jag har för mig att det plockades bort pga säkerhets synpunkt....

Splittan skrev:
varför tror du ex att det krävs ft märket för att få rida ft, ju för att utbilda ryttaren att rida säkert i terrängen!

Förr fanns det rena terräng tävlingar, men jag har för mig att det plockades bort pga säkerhets synpunkt....
Stämmer bra det. Jag har ridit ett antal på slutet av 70-talet. De försvann dock samtidigt som säkerheten höjdes. Hunting är ju en variant av terrängtävling egentligen. Även de rena terrängtävlingarna hade ofta några banhoppningshinder.

Jag tycker att det är bra att ft-märket finns + att det är bra med dressyren som ger liten hint om hur ryttaren klarar hästen! ;)

Fast å andra sidan..
Har man tagit FT kortet, så måste man ju kunna hoppa terränghinder med sin häst = då skulle man ju teoretiskt sätt lika gärna kunna ha enbart terrängtävlingar.. ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Sol
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 463
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: ingela119
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka