Eukaryot
Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd.
Då fortsätter jag att diskutera tävling, hälsa, friskvård och etik när det gäller tävlingshästar i dressyr:
1 - Hur ofta tycker ni är lagom att veterinärkolla? Så länge allt "känns" ok alltså.
2 - Hur ofta gör ni vet.kollar (dvs inte bara tycker är lagom utan hur ofta ni faktiskt gör det)?
3 - Hur omfattande koll gör ni?
4 - Vad lägger ni in i begreppet "förebyggande behandling"?
5 - Om skada, tex hälta konstateras, åker ni på återbesök för att få hästen friskförklarad innan ni sätter igång hästen helt och tävlar/tränar?
6- Om hästen är halt på flera ben vid kollen, hur tänker ni då, fortsätter likadant som förut efter behandling/rehab eller rannsakar ni er själva och ändrar på upplägg, ridning, hästhållning osv?
Ja, det hade ju varit bättre, mindre jobbigt, för bukemaffian att få gilla ovidkommande inlägg i fredNej jag fattade inte hur det hörde hemma i diskussionen men nu har du ju förklarat det för mig.
Det var @cirkus som påpekade ditt stavfel, tveksamt om hon ens har läst den diskussionen faktiskt. Dessutom är jag högst tveksam till att hon påpekade det som ett straff iallafall.
Det är ju faktiskt du som gjort en enorm grej av detta stavfel istället för att låta det passera från början.
Då fortsätter jag att diskutera tävling, hälsa, friskvård och etik när det gäller tävlingshästar i dressyr:
1 - Hur ofta tycker ni är lagom att veterinärkolla? Så länge allt "känns" ok alltså.
2 - Hur ofta gör ni vet.kollar (dvs inte bara tycker är lagom utan hur ofta ni faktiskt gör det)?
3 - Hur omfattande koll gör ni?
4 - Vad lägger ni in i begreppet "förebyggande behandling"?
5 - Om skada, tex hälta konstateras, åker ni på återbesök för att få hästen friskförklarad innan ni sätter igång hästen helt och tävlar/tränar?
6- Om hästen är halt på flera ben vid kollen, hur tänker ni då, fortsätter likadant som förut efter behandling/rehab eller rannsakar ni er själva och ändrar på upplägg, ridning, hästhållning osv?