Tävla ponny i avd B?

L

Linniswestin

Hej! Det är så här att jag har en C-ponny på 137 cm som är 16 år och väldigt speciell. Jag själv är 18 år men är bara 149 cm lång och väger ca 40 kg så jag är inte alls för stor för henne.

Så min fråga är om jag får tävla henne i avd B fast hon är 16 år? Jag har hört så många olika svar efter att ha kollat runt här i forumet så är det någon som verkligen vet så vore jag jätte tacksam :)!

Sv: Tävla ponny i avd B?

Det här har inget att göra med att tävla i avdelning B men jag måste bara säga att det känns jätte skönt att det finns någon som väger lika mycket som jag och rider C ponny! :D Jag är 14 år (snart) och väger också 40 kilo men jag är 159 cm. lång istället för 149 och har varit lite rädd att jag är för lång för C ponny men nu känns det lite bättre! :bump: För det är väl vikten som spelar mest roll?

Utgår ifrån att du fyller 19 år i år (eftersom du får tävla ponny under hela året du fyller 18, inte bara fram till din födelsedag)? Och ja, du får starta i avd. B i hoppning, i dressyr finns tyvärr ingen avd. B så där är det start bland stora hästar som gäller (men det kanske var enbart hoppning frågan gällde?).

i dressyr finns tyvärr ingen avd. B så där är det start bland stora hästar som gäller.

Och om man vill tävla ponny i dressyr bland stora hästar måste man skaffa hästlicens till ponnyn och man får bara vara med på regionala tävlingar. (om jag inte minns helt fel...)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 883
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar