tastning...

Glimfeather

Trådstartare
Min häst hår in i transporten, men sedan när hon är innemed alla benen backar hon ut igen så det är inte lätt att hinna stänga. hon vägrar gå ut i urlastningen, det går bara att backa. däremot kan hon stanna i transporten om man går in i urlastningen. någon som har lite tips till mig?

Sv: tastning...

Hur ska du få ut hästen om du inte backar ut henne?

Ha inte så bråttom med att stänga, träna henne att stå kvar utan att kasta upp lämmen direkt. Lär henne ett kommando som betyder stopp, och använd det när hon försöker backa ut.

Hört om urlastning fram? en himla bra uppfinning :)

vi skulle inte stänga den, vi skulle bara få henne att gå igenom transporten.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 517
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama