tandläkare

P

piggis_83

Vad betalar ni för ett hästbesök hos tandläkaren? Om det rör sig om en "vanlig" undersökning?

Jag betalade runt 900 kr, men då grunvaccinerade jag (1:a sprutan) också.

jag raspade tänderna och gjorde en vanlig undersökning. kostade 200kr. (bor i Helsingborg)

Ok så runt 500 kanske då. Jaja det är bara så jag e lite "förberedd"! Tack!

jag betalade ca 1000 kr för undersökning, raspning och korrigering av en proffisionell tandläkare

625:- (500:- + moms) hos utbildad tandtekniker. Grundundersökning med raspning, tog ca 5 min..

//jo7 :bump:

Bara undersökt har aldrig tandis gjort på mina hästar.
Hon behandlar dem också.
Tandis = utbildad klinikveterinär som "läst extra" om tänder.

Jag betalar runt 450:-/häst, beroende på hur dyrt det lugnande medlet är.

Okej, lugnande kan behövas. Pållan tkr nämligen inte om undersökningar av olika slag, det kan man ju i och för sig förstå.
Tänkte ringa en utbildad tandläkare (han bor ca 7 mil från mig, jobbar oxå på Helsingborgs djursjukhus).
Om ngn har ngt att säga om honom får ni gärna pm:a mig, ni som vet vem han är.

Jag betalar ca 800 kr men då kommer hon till oss och så måste min häst pleggas ordentligt för att ens öppna munnen. Gör detta två gånger per år (gammal häst)

170kr....ett riktigt fynd och han är kanon! En gubbe som åker runt mkt till större stall. Han är väldigt lugn med hästen och pållan tycker om honom jättemkt och har inget alls emot när han kommer och ska grojsa i munnen. Förstår inte hur han kan vara så billig...han tar alltid 170kr även om det bara är en häst, det måste ju nästan vara vad bensinpengarna går på ju! :confused:

150 kr och då är det en riktig tandläkare, som kommer hit... då raspar han o gör en vanlig undersökning

betalde 1200:- sist hos hästtandtekniker
undersökning och raspning lr vad man ska kalla det och DYRT lungnade smärtstillande medel :crazy:

Jag har bokat en "riktig hästtandläkare". Det ska kosta mellan 800-1400:- beroende på vad han behöver göra. Han samarbetar med vetrinär som följer med. Tidigare har jag låtit vanlig vetrinär raspa tänderna för några hundralappar.

Jag betalade 650 kr (Göteborg) för undersökning och raspning, då kom hon ut till stallet.

Betalade 900 kr nu sist. Då tog han bort en vargtand, en mjölktand som hängde på sniskan, raspade samt att hästen fick lugnande av en veterinär som följde med. Tandläkaren (som är utbildad) kom ut till stallet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info