Täcke till smäcker häst

J

janniehansson

Jag har en korsning på 155cm som jag har jättesvårt att hitta täcken till, hösten börjar närma sig och jag vill inte att hon får skav det första hon får.

Hon är riktigt smäcker så antingen blir täckena förstora i bogen eller förkorta i ryggen (om de passar i bogen)

Någon som han något tips på bra täcken till smäckra hästar?

Sv: Täcke till smäcker häst

HW Rhino Wug, dvs med halvhals och v-front (annorlunda knäppning i bogen) sitter perfekt på min spinkiga connemaraungis på 155 cm. Täcker hela honom utan att hänga eller sitta åt i bogen, inga skav här inte. Och helt underbart lätt, väger ju ingenting :love:

håller helt med dig, horseware är det bästa!
mitt fullblod får svan utav allt utom horseware, de med halvhals och v-front e bäst.

Horseware säger jag också.

Ett smart sätt är att de har helstorlekar du kan köpa.
Har man en häst på 145 cm så har man lite valmöjligheter.
Är hästen smäcker tar man en 140 cm som är lika lång som 145 cm, men gjorda för lite mindre, är den normal tar man en 145 cm, är den grov tar man en 150 cm.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama