Ta ut Vet. lr åka in till klinik??

molnskimmer

Trådstartare
Under några veckor har min häst varit snorig och hostat en del samt andats ngt tyngre än vad hon brukar. Distriktsveterinären sa att detta skulle gå över på några veckor och att han därför inte behövde komma ut och titta på henne.

Hostan och snoret är nu borta men andningen är inte bättre. Så jag undrar, är det någon mening med att ta ut en veterinär eller är det lika bra att åka in till klinik? På en klinik borde de ju kunna undersöka henne bättre, det är max 3 mil till närmast klinik.

Det känns som att det är lika bra att åka in med henne. Är det bara att ringa in och boka tid då eller? Har aldrig behövt veterinärvård till min häst tidigare (peppar peppar) så jag är inte så haj på ämnet.. :crazy:

Sv: Ta ut Vet. lr åka in till klinik??

Åk in till kliniken, de har ju bättre möjligheter, som du säger.

Ja, det är bara att ringa och beställa tid på kliniken...

/// ghost

Far till kliniken, det är dessutom oftast billigare + att om du tar ut en vet. så är nog risken stor att du måste åka till klinik ändå...

Det kan också vara så att kliniken inte vill ha in hästen om dom tror att det kan vara någonting smittsamt och då kan dom be att hemma veterinären kommer ut och tar ett blodprov först.

Jag skulle ha åkt till klinik, där kan dom gå ner med kamera och titta på luftvägarna och göra en ordentlig koll av hästen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 15 åriga valack har plötsligt börjat hosta, bara under utsläppen så kan han hinna hosta 3-4 gånger. Även ute i hagen håller han...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Ace
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 413
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Öppet brev till dig tidigare helt friska person mellan 20-40 år. Har du hosta? Feber? Känns det tungt att andas? Då kan du har...
2
Svar
28
· Visningar
5 279
Senast: CarEr
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur