Ta tillbaka pris?

Krockodil

Trådstartare
Blev fjärde placerad på en reg. dressyrtävling idag. Gick in på prisutdelningen och tog emot pris och åkte hem. Fick sedan veta att det blivit fel i räkningen av poängen för en annan ryttare som efter rättning blev placerad tvåa och då knuffade ut mig från placering då det endast var fyra placerade. Den nya tvåan fick en rosett och premie i efterhand om jag förstog det rätt.

Vad händer med mitt pris då? Kommer dom att vilja att jag ska betala tillbaka premie/lämna tillbaka rosetten? Försökte leta i TR men det verkade inte stå hur det generellt ska hanteras.

Sv: Ta tillbaka pris?

Jag har varit med om något liknande, fick fel placering pga att arragören hade räknat fel på tidsfelen (fälttävlan) och därmed fick jag för mkt pengar som premie. Jag vet att hon som skulle haft "mina" pengar fick den rätta summan till slut också och det var aldrig någon som hörde av sig till mig om ev återbetalning. Vet dock inte hur det blir om det är premieutbetalning i TDB...
(Generellt tycker jag att det är en sån grej som arrangören får ta på sig, och bjuda dig på priserna.)

Jag har för övrigt varit med om det omvända också, att det några dagar efter en tävling jag red ringde en från arrangörsklubben och meddelade att de hade räknat fel och att jag var placerad ändå. Och så undrade de om det var ok att sätta in pengar istället för att skicka hederspriser. Ja tack :D

Jag är tävlingsledare i vår lilla klubb och om vi skulle göra en sån miss så hade vi stått för det eftersom det är vårt fel. :)

Tack båda för svaren. :)

Jag fick berättat nu för mig hur det ligger till.

Tävlingsarrangörerna har en halvtimme på sig efter prisutdelning att återkalla resultat, men när halvtimmen är över så får man behålla pris och ska få premie utbetald. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • ChatGPT
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka