Ta hand om era djur som att det vore deras sista dag!

A

Amber_89

Idag avlivades en av mina katter.. Det började igår med att jag hittade en stor knöl på honom, tänkte inte mera på det. (Han hade bråkat lite med min andra katt så tänkte att han kanske blivit svullen efter något bett) Idag när jag kom hem efter stallet hittade jag två knölar till!! Plus att han var väldigt slö.. Ringde veterinär och han sa att jag skulle komma på en gång! Vilket jag gjorde.. På den tiden hade kissen blivit mycket sämre.. Kom dit och veterinären kollade på kissen.. Han hade hög puls och han var blek.. hans ben började svullna upp.. Och han bara låg ner på bordet! Veterinären sa att han hade en allvarlig blodsjukdom, kissen skulle inte överleva natten.. Så beslutet var inte svårt! Var med hos honom hela tiden, enda till slutet! Han vart inte ens ett år min lilla pojke.. Det är så tomt och ensam här hemma nu.. Tänk vad snabbt det kan gå.. imorse var han ju sig själv, pigg och kry..

Så ta hand om era älsklingar varje dag som att det vore deras sista.. Jag hann tyvärr inte det..Men jag får glädjas åt att han haft ett bra liv endå.. mycket kärlek och bus!

Vila i frid Drulle, tänker på dig och saknar dig jätte mycket!!

Sv: Ta hand om era djur som att det vore deras sista dag!

:eek::eek::cry:

Feline Leukemia Virus?
Var han vaccinerad?

Åh vad hemskt! :cry:

Bävar för den dag då min dam inte orkar mera. Har ju växt upp med henne för tusan!:crazy:

Jag tror få vaccinerar mot FeLV. Har aldrig hört att det rekomenderas ens.

Jättestora tröstkramar från mig.

Jag förlorade en kisse för snart 3 år sen och även det gick mycket fort. Jag visste att hon var dålig, men hade räknat med några år till faktiskt. Det var vad veterinären trodde. Men så blev det inte, knappt en månad efter att hon fick sin diagnos så var hon så dålig att hon fick vandra över regnbågsbron.

RIP Drulle!

Min katt (16 år) gick bort för 2,5 år sedan. Det blev också en liten chock då han på tisdagen var lite hängig, trodde det var ngt han hade ätit utomhus. På torsdagen när han kräktes varje gång han ätit åkte jag in. han blev inlagd, på lördagen dog han :cry: (jag ville att de skulle göra allt de kunde innan de/jag tog beslutet). Han hade fått gulsot och de hade hittat en tumör vid levern som spridit sig.
Aldrig haft ngt problem med sånt innan, det kom bara pang bom :cry:

Tack alla! Han hade ju haft mycket problem innan.. Först började det med analsäck inflammation, sen fick han en förkylning, sen kom det här! Idag känns det bättre.. Jag vet att jag gjorde det rätta och att han har det bättre nu.. Tur är att man har dom andra två bebisarna kvar, som man kan ta hand om.. Utan dom skulle det varit jättetomt :D

Usch, usch!!
:cry:

Glöm inte bort att han haft ett bra liv med dig/er och försök att tänka på när han var frisk och mådde bra och var den där härliga Drulle!!

Fick ta bort min fina kille Linus väldigt hastigt för 8 dagar sedan..
Det är fruktansvärt jobbigt, men jag vet också att jag fattade rätt beslut, man får tänka så!!

Massa tröstkramar!!

Nej, inte här. Ägare till raskatter i avel testar oftast sina före parning, men ingen vaccination mot det sker. I alla fall inte i nån större utsträckning.

Så här skriver SVA
Fungerande vacciner finns på marknaden, men bör inte användas i onödan eftersom alltför frekvent vaccination av katter kan innebära en ökad risk för vissa ovanliga tumörsjukdomar. Vaccin ger heller inte hundraprocentigt skydd åt små kattungar. Det ersätter inte testning i uppfödningar.

Mer vet jag faktiskt inte måste jag erkänna.

Usch för att förlora en kompis :( Skickar tröstkramar!

November 2007 förlorade jag min 17 år gamla katt, han hade funnits med mig större delen av mitt liv och jag saknar honom än faktiskt. Han fick somna hemma i mitt knä efter en tids sjukdom, och jag visste åt vilket håll det barkade och innan döden tog ett hårdare grepp om honom lät jag honom slippa lida mer. Gjorde en liten minnesfilm till min stora pöjk :love: : http://www.youtube.com/watch?v=b2_JM0yhA1M

Testa din/dina andra katt/er mot FeLV, har du fler är risken stor att även de är smittade tyvärr. :(
Är det utekatt/er bör de hållas inne tills du har testresultat i alla fall.

KRAM!

Rekomenderas till utekatter i områden med speciellt mkt smitta men inte som standardvaccin.
PL
Och Miss Fideli

Tack! Då borde jag egentligen inte behöva ge dem fler sprutor, eftersom de inte går ute?

Kommer att ta hem dem till Sverige i sommar och vill inte ha nåt strul med införseln! :eek:

Tack! Då borde jag egentligen inte behöva ge dem fler sprutor, eftersom de inte går ute?

Kommer att ta hem dem till Sverige i sommar och vill inte ha nåt strul med införseln! :eek:

FeLV kommer ingen kräva att du har vaccinerat för. Däremot rabiesvaccination (en eller två sprutor) och godkänt titertest 120 dagar efter sista sprutan lär väl krävas, eftersom Tyskland inte är rabiesfritt vad jag vet.

/Erica

Men usch vad tråkigt! Jag har också varit med när min katt avlivades och det var väl nästan som cancer det också. Hon blev 17 år gammal.

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 187
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 700
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 671
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar