Ta febern...

movi

Trådstartare
Ja,hur gör man på en galen katt?:eek: Kan gör det mesta med min katt men tempen i baken,det var något helt annat..där gick gränsen..
500 kg häst inga problem..
40kg hund utan svans inga problem..
4 kg galen katt..STORA PROBLEM....

Sv: Ta febern...

En sån här gång behöver du en extra arm, som kan hålla i termometern. Vem som helst går bra, själv håller du katten. :idea:

Nu har han ju ont i benet och kan bli svårt hitta ett bra grepp, går ju inte bråka för mycket med honom nu. Rulla in i handduk och göra en mumie kan funka, men passa du gör illa kissen... :cry:

Försök linda in honom i en handuk så har inte får ut benen, ett tag i nackskinner brukar funka rätt bra också.

Man behöver vara två. En tar ett stadigt tag om benen på katten, den andra tar tempen.

Man behöver vara två. En tar ett stadigt tag om benen på katten, den andra tar tempen.

Problemet är,att jag ej kan ta om benen,då han varit i slagsmål och det varar och är svullet i ena frambenet!Ajaj
Men jag väntar till dottern kommer från skolan,så mumifierar vi honom i en handduk/filt,sen tempen!

katter slutar sprattla om man tar dem i nackskinnet och hoppar dem upp och ner (jaja jag vet hur de låter) men så gör iaf veterinären, du kanske får hoppa den å köra in termometern, vad vet jag. . . . .

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 341
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama