Ta bort tandsten med ultraljud

Honey07

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av det? Har en gammal hund som tycker att det är så hemskt att skrapa tänderna rena från tandsten så tänkte om det finns något bättre sätt än med tandskrapa. Om ni testat och det har fungerat, vilket märke har ni då? 🤗

Är det någon som har erfarenhet av det? Har en gammal hund som tycker att det är så hemskt att skrapa tänderna rena från tandsten så tänkte om det finns något bättre sätt än med tandskrapa. Om ni testat och det har fungerat, vilket märke har ni då? 🤗
Veterinär är det bästa, om du nu mot förmodan skulle kunna göra de hemma så får du i bästa fall bara bort det som syns. Det som syns är ofta bara toppen på isberget så åk in istället och fixa.

Som komplement till professionell tandrengöring hos veterinär ser jag det som ok underhåll om man som ägare inte klarar av regelbunden vanlig tandborstning, men annars är det bara kosmetiskt.

Har sett hundar som har kritvita tänder och gått hos ’ultraljudstandborstare’ som sagt att tänderna är fina och sedan när vi röntgat ex sett ut såhär (verkligt fall)

IMG_9884.webp

/leg vet

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
888
Senast: snöflingor
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 722
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka