Ta bort henna med B4 color eller color oops?

LovingLife

Trådstartare
Hej på er!

Var lite spontan här i veckan och bestämde efter att ha gjort två sling-tester tidigare att jag skulle färga mitt naturligt röda, lockiga hår med röd henna (Sante naturkosmetik). Tyvärr så gillar jag inte resultatet alls! Ser för onaturligt rött/orange ut på mig och nu önskar jag inget hellre än att få bort det på ett eller annat sätt, vilket har visat sig vara ganska komplicerat. Vid x antal googlingar så verkar det som att många har lyckats med skonsamma färgborttagningsmedel som dessa nämnda ovan. De bleker inte håret utan ska ta bort enbart färgen och får håret att återgå till sin naturliga färg. Många verkar ha lyckats få bort hennafärgen med detta, men jag tvivlar inte på min vanliga otur och att jag skulle kunna vara undantaget.. :P

Är dock jättenyfiken nu på om någon har erfarenhet av att ta bort röd henna med dessa eller liknande?

Inte henna iofs, men vanlig röd hårfärg avfärgade jag från mitt blonda hår med några omgångar schampo + några c-vitaminbrus som fick sitta i 15-20 minuter per gång.

Inte henna iofs, men vanlig röd hårfärg avfärgade jag från mitt blonda hår med några omgångar schampo + några c-vitaminbrus som fick sitta i 15-20 minuter per gång.
Ja det har jag hört talas om att det funkat på henna också! Testade faktiskt med bakpulver och shampo här om dagen, men det funkade tyvärr inte alls. Kanske värt att testa cvitamin nästa försök. :)

Jag hennafärgade under en hassa år. Min hårbotten mådde så himla bra av det.

Jag vet inget som tar bort henna. Vanlig hårfärg bleks bort rätt snabbt på mig men hennan satt som berget. Jag färgade utväxten bar. Resten var lika röd hela tiden.

På 80-talet fanns henna att köpa lite varstans. Numera har jag knappt sett till den.....

Däremot gick det att variera den röda färgen med t.ex. kaffe.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka