T4 Griffin från Hööks

T

Tufsen

Idag ringde jag Thorowgood i England för att höra vilken sadel det är Hööks säljer som sin T4 Griffin allround. De säljer Cobsadeln också, men den säljs under samma namn som från tillverkaren.

Det står ju nämligen att den "vanliga" ska passa breda hästar med hög manke (som min). Det finns nämligen två sadlar som ser likadana ut på bild, den ena GP och den andra High Wither GP. Eftersom den sistnämnda torde passa min häst (har haft en Griffin innan, beställd från England) tänkte jag beställa den från England, men jag gjorde ett sista försök och ringde Hööks för att höra vilken av modellerna de hade, men den som jobbade då kunde inte svara på detta.

Jag vet att en person från Thorowgood var till Hööks nyligen så jag ringde dem för att de skulle kunna kolla upp vilken sadel de skickar till Hööks. Det var Warmbloodsadeln fick jag veta, den som numera heter High Wither GP med bomvidden wide (vid). Perfekt! Precis den sadel jag var intresserad av finns här i Sverige! Har beställt en. Hoppas den passar. Har haft en High Wither med normalbom innan som legat bra min hästs raka rygg, men han behöver en vidare bom nu. Nu väntar jag bara.

Ville bara att andra skulle få ta del av detta eftersom det säkert fins fler som haft funderingar kring detta. Sen kan det ju alltid bli fel ändå...

Ni som har sett nya sadeln i verkligheten, hur ser bommen ut? HB allrounden de sålde i våras var ju supersmala i bommen, så jag hoppas jag verkligen får en med vid bom nu.

Sv: T4 Griffin från Hööks

Just det ja, det kom upp i Diabolical_Kittens T4-tråd!! Bra att veta sånt!! Och grymt fräckt att de inte säljer den under det riktiga namnet i Sverige!! Konstigt!!:confused:

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Tora
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 884
T
Utrustning har ett varmblodssto som jag har en wintec cair allroundsadel till(sån man kan byta järn i). Problem är dock det att jag inte sitter bra...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: Sorbe
·
Utrustning Det är jag fullt medveten om;) Letar efter sadel för invänjning (och såsmåningom inridning till hösten), och har haft ett par hemma...
Svar
16
· Visningar
2 821
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka