systemkamera

ii-ssa

Trådstartare
till hösten ska jag köpa en system och har kollat på några och tänkte fråga vad ni tycker om dessa:
Canon EOS 400D Black + 18-55mm Lens Kit (blir eventuellt denna)
Men tänkte om ni kan säga ngt om dessa andra kameror.

  • Nikon D60 Black + 18-55mm Lens Kit/Nikon D60 Black + 18-55mm VR Lens Kit
  • Sony A100 Black + 18-70mm Lens Kit
  • Olympus E-400 Black + 14-42mm and 40-150mm Lens Kit
  • Olympus E-410 + 14-42mm + 40-150mm Lens Kit
  • Olympus E-420 Black + 14-42mm + 40-150mm Lens Kit
  • Pentax K200D Black + 18-55mm Lens Kit
  • Sony DSLR-A300K Black + 18-70mm Lens Kit
  • Olympus E-510 + 14-42mm + 40-150mm Lens Kit
  • Samsung GX-10 + 18-55mm + 50-200mm Lens Kit

Det är dem jag sett som är i den prisklass jag har råd med, så fram med det ni kan säga om dessa..
 
Sv: systemkamera

priserna förändras hela tiden, vänta till i höst innan du jämför priser..

men jag har iaff en canon eos 400d, har varit nöjd med den men när jag fick råd att byta upp mig till en 40d så gjorde jag det.. jag får ju en del tillbaka då jag nu ska sälja min 400d med massa tillbehör..
 
Sv: systemkamera

Eller ja i slutet av augusti är det tänkt att jag ska köpa en ;)
men tänkte ändå höra vad folk tycker om dessa kameror.
 
Sv: systemkamera

Jag har en Canon EOS 400D. Jag är nöjd med min! Jag rekomenderar att köpa ett annat objektiv till.
Har ett 55-200 till min och det använder jag mer än kitobjektivet.

Bild

Rörlig Bild
 
Senast ändrad:
Sv: systemkamera

Ja självklart tänkte jag köpa ett bättre objektiv sen men det kommer dröja ett tag då..

Fast du kommer aldrig kunna får ut mycket av kameran med bara kitobjektivet på 18-55.

Jag köpte en Nikon d40 idag, vi har ju inte hunnit bli riktigt bra polare än, men det tror jag verkligen vi kan bli. Om jag vore du skulle jag passa på att köpa en Nikon d40 nu innan de är helt slutsålda, för den är verkligen prisvärd för tillfället, och istället lägga pengarna på bra objektiv. Objektiven är ju trots allt bra mycket viktigare än själva kamerahuset. Jag köpte till 55-200mm objektiv, och det kommer jag säkerligen använda bra mycket mer än kitobjektivet.
 
Sv: systemkamera

Det du bör fundera på är snarare vilket system du köper in dig i snarare än vilket märke.

Fråga dig: Finns det alla objektiv jag vill ha? (Ev. vill ha i framtiden)

Finns tillbehör jag vill ha?

Osv osv.

Ärligt, det är ingen superstor skillnad mellan märkena, visst kan det skilja lite mellan modeller, men inte så dramatisk.

Men Nikon är t.ex. väldigt kända för att objektivet/en man får med i kiten är väldigt bra, Canon är kända för motsatsen, kassa kitobjektiv alltså, Olympus leverar väldigt bra och skarpa objektiv, men har mindre sensorer vilket leder till mer brus osv osv, så allt har för och nackdelar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp