B

Bellina

Hejsan!
Är det någon här som använder Switch(vet ej hur det stavas:))på era hästar? Jag har hört att det ska vara jättebra....Kan man duscha hästen utan att Switch går bort?
Tacksam för svar:)

Sv: Switch

Jag personligen tycker inte om Switch, funkar iallafall inte mot några odjur på min häst, han fick erlichios ändå trots att han vart switchad... :crazy: Kanske funkar bättre på andra hästa´r...

Jag gillar inte switch och kan inte använda det heller då min arab får stora blemmor av det.

Okej tack för svaren, jag vet ej hur man söker i gamla trådar...

Jag tycker att det hjälper bra, men är det egentligen så bra att använda starka bekämpnigsmedel????
Har hört att dom kan tappa man av det. Har slutat använda det och gör eget "guggamuck"

jag använder switch och tycker att det är jättebra.. min häst får i princip inte ett enda bett eller några fästingar.. så jag är nöjd.. och de går att duscha hästen men inte precis efteråt.. switchen går in i kroppen på hästen så det går inte att duscha bort..

Jag använder switch o jag tycker det funkar bra men vissa extrem sommrar :eek: så har jag även använt RD86 som jag sprayat på utöver switch, ;) men som sagt vissa hästar är känsliga mot switch så man bör göra ett test innan man häller på för första gången:idea:

Okej, me min pålle har eksem, så hon kliar ju av sig manen, tror ni att det är bra att använda switch då?

Vi använder det på hästarna när de ska ut på bete i 1-2 månader, de rids inte under den tiden heller.

jag tycker inte om de , kan ge utslag , och desutom om man badar med det så dödar det as mycke fisk mm...

Hejsan!
Är det någon här som använder Switch(vet ej hur det stavas:))på era hästar? Jag har hört att det ska vara jättebra....Kan man duscha hästen utan att Switch går bort?
Tacksam för svar:)

Använder det på 17 islandshästar, år efter år, utan några som helst problem, vare sig med medlet i sig eller fästingar.

Så det fungerar!

Men det är ett starkt bekämpningsmedel så man ska vara observant efter applikation, att hästen tål det tillräckligt bra. Givetvis ska inte "blemmor" eller liknande uppstå, då får man hitta andra lösningar.

Ja, det gör det.
Ska man ha det samtidigt som man rider så ska man inte ha det där sadeln ligger, då kan det komma hemska brännskador.

Hmmm. Men sjuka fästingar kan typ ge död häst så det alternativet är inte så trevligt heller.

Hellre en död fisk i ån än en död häst i hagen. Och så kan man ju faktiskt låta bli att bada nyswitchade hästar, då försvinner dessutom medlet kvickare...

Tack för alla svaren!:)
Men min häst har eksem, tror ni jag vågar prova på henne?

Menar du om min häst har det?
Nej, hon kliar av man och får sår....

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
306
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 125
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka