Svullnader på halsen

N

noblesse

Vad tror ni om detta? Min häst har svullnader på båda sidor halsen mellan örat och ganashen. Pigg som vanligt, stor aptit, ingen feber, inga sår. Kan det vara insektsbett?:confused:

Sv: Svullnader på halsen

så brukar min häst kunna bli om hon går och äter för mkt jord och skräp i hagen, kan bli som stora bollar bakom ganasherna. är dock inget farligt utan går ner när hästen har varit inne en stund.

Kan ha ätit något den inte tål. Min gamla häst fick så ibland och då var det en allergisk reaktion enligt veterinären :)

Tack för de lugnande svaren!:bow:
Man tänker ju först på det värsta. jag har bytt hage och märker att svullnaden minskar.

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 826
Hästvård Hästen var lite snorig i fredags, såg sista snoret i lördags kväll. Vitt och inte speciellt tjockt. Ingen feber, inga svullnader, ingen...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 279
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka