Svullen tutte?

Sinfonie

Trådstartare
Igår trodde jag att jag hittade en knöl, och försökte känna igenom en väldigt motvillig Spurs.
Nu under lunchen kände jag igen, och nu är jag nästan säker på att det är en tutte som är så stor. Längst fram på vänster sida.
Den är ½-1 cm i diameter, inte röd, öm eller något. Ganska hård.

Någon som varit med om liknande, eller som kan ha någon aning om vad det kan vara?
Givetvis kontaktas veterinär first thing imorgon bitti!

Sv: Svullen tutte?

Nu har jag pratat med Agrias telefonveterinär, och han misstänkte samma sak som jag fasar - en tumör. :cry:
Alternativt att hon kan vara skendräktig..

Ajajaj... hoppas det löser sig.. Hur ska du göra nu?

Får hoppas då att hon är skendräktig...

Ska inte måla f-n på väggen, men har egen erfarenhet av hårda knölar. :cry: Familjens första katt fick sådana hårda knölar på magen. Cancer. Tyvärr fanns det inte så mycket att göra men det var 20 år sedan. P-piller tros ha varit orsaken, men det var det allmänna som rådde då. Idag är det dödssynd, enligt mig, att ge katter p-piller om det inte bara är tillfälligt och man är väldigt väldigt tvungen.

Bra att du ska ringa vet det första du gör! Det skulle ju kunna vara en godartad tumör som inte gör så mycket väsen av sig mer. Om hon nu inte bara är skendräktig.

Imorgon bitti ringer jag veterinärkliniken här i stan, jag vill få henne undersökt så snart som möjligt.
Kan dom inte ordna en tid snart (dom brukar vara ganska fullbokade..) så ska vi nog kunna ta oss till blå stjärnan i skara.

hon äter p-piller, har gjort det i 25 veckor nu, just för att så länge jag bor hos mina föräldrar får hon inte ha några ungar, finns ingen plats.
Det var meningen att vi skulle försöka vara utflyttade till hösten eller vinter, då skulle hon sluta med pillren, få en kull (så jag kan behålla en unge själv, och ev att min lillebror behåller en) och sedan kastreras.

Imorse pratade jag med veterinären och på onsdag klockan 16.00 har vi fått tid.Jag är redan något fruktansvärt nervös och orolig.. :crazy:

Okej, hoppas allt går bra och att det inte är något farligt. Du får skriva och berätta vad vetten säger sen..

Idag gäller det..
Har varit en mer eller mindre sömnlös natt.
Spurs har blivit bortskämd hela dagen med diverse blötmat, denta paws och dylikt.

Det gick ungefär så som jag befarade.. det är juvertumör - på fler än ett ställe.
Den 26e åker hon in på operation nummer 1 (har hon tumörer på båda sidor, vilket han ser först när magen är rakad, blir det en andra operation) + kastrering..
Veterinären vet inte hur stor chans hon har :cry:.. men han var positiv.

Så det va så...:(

Du får skämma bort Spurs nu ordentligt innan op så att hon är stark o glad och övervinner detta!

Uppdatering.

14.00 lämnade jag Spurs på kliniken (veterinären såg att jag var allt annat än lugn, så han sa nog minst 5 gånger "vi tar hand om henne, så blir hon bra sen")

Därifrån gick jag till stallet (inte kunde jag vänta hemma och inte göra något).
När jag var färdig ringde en kompis, han hade fått tag i en bil, och erbjöd sig att hämta mig och sedan köra hem Spurs :bow:

Så för nästan två timmar sedan kom lilla kissen hem, hon låg i kanske 10 minuter nerbäddad i en fåtölj, sedan dess har det varit full fart på henne.
Eller, så full fart hon kan, hon ramlar i princip omkull hela tiden, men hon försöker iallafall.

Hon har börjat reagera lite på omvärlden nu, vinklar öronen när man pratar med henne, lyfter svansen när hon blir klappad.

Och det blir inga fler operationer, som det ser ut nu. Utan tumörerna är borta (+ att hon är kastrerad) :laugh:

Nerbäddad
DSCN9719.jpg

"Full fart"
DSCN9722.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Min bror som passar våra katter upptäckte just att den 13-åriga hankatten är svullen på båda sidor av ansiktet, på kinderna och liksom...
Svar
3
· Visningar
8 561
Senast: Vira
·
Hästvård Veterinären ringde nu med lite svar på blodproverna som togs i lördags. Ska försöka beskriva vad som hände; Lördag morgon Hade...
2
Svar
35
· Visningar
9 396
Senast: Doccan
·
Hästvård *HJÄLP!* Jag har en islandshäst, igår när jag skulle ta in och göra i ordning honom inför träningen såg jag att han hade en "bulla"...
Svar
7
· Visningar
2 337
Senast: MinAthos
·
O
Katthälsa Hej! Jag har en 1-årig honkatt som kastrerades för ungefär en månad sedan. I tisdags när jag kom hem efter att ha varit borta i nästan...
Svar
2
· Visningar
2 649
Senast: Orbizon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama