Svullen mule

SkorpSmulan

Trådstartare
Det började i torsdags med en liten böld på mulen som en enkrona stor kanske, lite mer åt vänster näsborre. Väldigt hård och öm.
På insidan av läppen kändes det som en lite hårdare "pigg" som att nånting är där inne men det syns inget sår eller ingångshål.
Idag har mulen svällt upp ännu mer och han är märkbart störd av det. Frustar väldigt mycket och är öm och irriterad.
Det rinner ganska mycket ur näsborrarna också men genomskinligt eller lite vitt.
Vad tusan kan det vara?

Sv: Svullen mule

Ingen som har någon fundering ens?
Så här ser han ut idag:
IMGP1255.jpg

Svullnaden har nu liksom runnit neråt lite också.
Ingen feber.

Han kan ju ha fått en smäll, annars tror jag ju mest på att det är något som kommit in och det har blivit inflamerat, men då borde det börja komma var eller något så småningom.

Tack för att du ides svara :D
Det kanske är så enkelt som att han fått en smäll bara.
Svullnaden hade gått ner något nu ikväll. Något sår eller liknande har jag inte sett, kollat både insida och utsida av mun och näsa.
Jag var väl lite orolig att han skulle fått nån allergisk reaktion eller nånting. Nojjig som man är.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 804
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: MiniLi
·
Hästvård Läser så mycket skräckhistorier hela tiden, så nu undrar jag: Någon som haft ett sår på samma ställe som visat sig INTE vara senskada...
Svar
19
· Visningar
2 982
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Jag är ny här på forumet men tänkte att det kanske finns några kunniga och erfarna kattmänniskor här! Min katt kom in för 5...
Svar
4
· Visningar
3 724
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna