western_wannabe
Trådstartare
Skulle ut och tömköra 2-åringen idag, men upptäckte att han var rejält svullen över insida hasleden på vänster bak. Han ömmar inte nämnvärt, rör sig villigt och har ingen förhöjd temperatur. Kan inte hitta några sår eller dyl. Jag pysslade om honom och släppte ut honom i hagen igen där han betedde sig som vanligt och har under dagen rört sig i alla gångarter med lätthet. Igår gick han med som handhäst i ca 45 min. i mest skritt och lite trav.
Självklart blir man lite orolig, speciellt efterssom jag är ovan vid skadade hästar då mina oftast är kärnfriska... Funderade på tre orsaker. 1. överansträngning från gårdagen 2. Vrickat sig i hagen 3. insektsbett. Han är helt ren i senor, kotled, så ingen svullnad där, utan den sitter väldigt lokalt just på insidan hasleden. Ska avvakta och se hur det artar sig, men lite tips eller spekulationer mottages tacksamt!
Självklart blir man lite orolig, speciellt efterssom jag är ovan vid skadade hästar då mina oftast är kärnfriska... Funderade på tre orsaker. 1. överansträngning från gårdagen 2. Vrickat sig i hagen 3. insektsbett. Han är helt ren i senor, kotled, så ingen svullnad där, utan den sitter väldigt lokalt just på insidan hasleden. Ska avvakta och se hur det artar sig, men lite tips eller spekulationer mottages tacksamt!