Sverige är för stort!!

A

Anna_Nyberg

Jag har länge drömt om att äga en hermelin-rex! I september ska jag kastrera min hermelin-hane Harry och tänkte skaffa en liten kompis åt honom. Givetvis så skulle jag vilja ha en liten h-rex eller möjligtvis en dvärghare men jag är fast i Falun och har ingen bil såååå... visst är det löjligt! Är det någon som vet någon uppfödning av dessa i Dalarna (eller Uppsala Stocholm går också...)? Vet att LImholens kaningård har dvärgharar... fast det är uppe i Mora!

//Anna

Du kan ju alltid kolla på kanin-net där finns både kaninannonser och du kan annonsera om transporthjälp.
Adressen till kanin-net är: www.kanin-net.nu

Preis transport går att ordna lätt oftast då folk reser runt till utställningar i hela sverige! Och det finns en med snygga dvärgharar 94-95 poäng och en som föder upp hermelinrex, som du ska veta är ovanliga och därmed inte lika snygga som de vanliga utan kan ha lite längre öron o så, för de bästa sparas ju. Båda dessa finns i gbg och på kanin-net så gå du dit du :)

Vill man ha ett djur tillräckligt mycket så går det alltid att ordna. Jag kom hem klockan 03.15 inatt efter att ha varit nere i Skåne och hämtat marsvin :o

Vad gör man inte för "rätt" djur. :angel: :D

Det är ju bara att ta tåget/buss om det är en bit. Själv ska jag åka genom halva Sverige för att hämta en papegoja...

Mora är ju inte så långt?
Pluggar i Rättvik så om det duger med transporthjälp rättvik-Borlänge så kan jag hjälpa till iaf. Bara att hojta :)

Jag har faktiskt inte tänkt på transporthjälp! ett mycket bra förslag! Har varit inne på kanin-net forum och annonserat. Jag vet att det inte är lätt att få tag i en hermelin-rex, det har jag räknat med! Men man lär ju försöka i alla fall... :bump: Söker inte någon perfekt kanin eftersom jag inte har planerat någon avel.

Jag lär säkert höra av mig om jag hittar min drömkanin eller om jag behöver någon transporthjälp! :D

//Anna

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka