svarta/röda vinbär

T

Tribute

har massor av svarta och röda vinbär på gården som vi inte kommer att äta upp, så jag undrar om de på något sätt kan vara nyttiga till hästarna? bären, bladen eller både och? vad är de isåfall bra för och hur mycket ska man ge?
 
Sv: svarta/röda vinbär

Annars finns det ju mycket man kan göra med vinbär, saft, snaps (lägg bären i en flaska, häll på valfri sprit och vänta några veckor...) gelé osv. Saft och snaps åtminstone kan man använda både blad och bär. Om inte annat så går det bra att frysa in tillsvidare!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
620
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 695
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
499
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
491
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp