Sv: SUV vs kombi - ännu en dragbilstråd
Mycket av det du skriver har jag absolut inte upplevt
Det kanske var något fel på din fyrhjulsdrift då den tog i så sent och ryckigt, min (generation 3) märker jag inte när den sätter in och det blir INGA ryck, ingen vattenplaning (?) eller andra problem.
Har extremt kassa vägar hemma och det har inte varit några problem över huvud taget varesig vid extrema vintervägar eller som nu, syndafloden.
Upplever även att ettan funkar gott och väl i djup lera MED släp. Givet att det inte är samma som lågväxel då CR-V är en ganska liten bil som inte har alla faciliteter som en av de dyrare bilarna som är gjorda för tuffare användning.
Har kört några kilometer med överlast när det var nödsituation för att få hem släp+ardennerhäst då ordinarie bil körde fast,
kopplade, startade i backe med 2 dm blötsnö med is under och tuffade på uppför en rejäl backe (med lika mycket snömodd och is) med ett 2-tons boggiesläp som dessutom var utan dubbdäck. Ingick 2 90-graders kurvor i uppförslut. Ja, det gick hur bra som helst. Inga tendenser till att slira någonstans och det kändes tryggt
Och min baklucka går att öppna fullt tillräckligt för att få ut stor westernsadel med mera, beror ju mycket på hur stödhjulet sitter på släpet.
Låter som att du fått tag i ett riktigt måndagsex.
Dock kan jag hålla med om burkigheten, det är ingen bil man finåker långt i på motorväg då den bullrar för mycket. Gäller något äldre variant då. Går inte att jämföra med LR eller Volvo i vägkomfort. Sedan med facit i hand hade jag gärna haft mer vikt än 1500 kg med tanke på de kommande utökat B-kort.