summerat säsongen

FT_ryttare

Trådstartare
japp de har ja gjort... visserligen har ja nån tävling kvar men summerat tävlingar jag ridit.
e kanonnöjd med säsongen hittills.

har 80 % placering
35 % är segrar..
detta är alltså tävlingar på 4 olika hästar ( oftast bara 2) i hopp upp tom 110 och dressyr tom LA.
i dressyren har jag varit plac.alla starter...1.a eller 2.a

hur ser er säsong ut?
de jag har kvar är debut i 120 och DM i dressyr ( med en häst ja aldrig startat dressyr på för den ja brukar rida e skadad.)

Sv: summerat säsongen

Summera ponnyns säsong (bara våren), slutade med ungefär 50% placeringar i LB och debut i LA. Jag är nöjd med den säsongen, som blev den sista med honom.

Storhästens säsong har inte kommit igång än! :angel:
Vi har ridit en regional hoppning, två 1m klasser, och det blev 100% uteslutning, så nu håller vi oss hemma och tränar i stället. Ev. blir det en tävling innan jul, 0,90 och 1m eller 1m och 1,10 beroende på hur det känns på träningar och klubbtävlingar innan. Blir det 0,90 och 1m så blir det i Eskilstuna 29 oktober och blir det 1m och 1,10 blir det nog 3 dec på Strömsholm. Men vi ska bara göra en start till i vilket fall så. :)

Summerade hela ponnytiden 2002-2004 resulterade i 87% placeringar, 32% segrar. Gjorde 38 starter på en och samma ponny, en C-ponny. Tävlade regional FEIs Inledande som högst.

Summerade vårterminen (debuten på stor häst) resulterade i 57% placeringar, 14% segrar. Gjorde 7 starter på lokal nivå, upp till LA:2. En häst som aldrig tävlat förut. Har två tävlingar inplanerade nu på hösten!

vårens säsong med förra hästen; ungponnyklasser LD-LB, lokalt och regionalt, totalt 10 starter under 8 tävlingstillfällen.
till mitt "försvar" jag och hästen passade helt enkelt inte ihop på tävlingar, det gick inte bara, han blev seg som en degklump, annars gick det asbra på träningar :/

60% uteslutningar = 6 st
20% felfria ritter = 2 st, en LE och en LB
10% felridning = 1 st
10% kom runt banan fast med fel. = 1 st, en LC 8 fel+tidsfel

hmm :p

nya foderponnyn har vi startat två starter (en tävling) en med 4 fel (rivning) och en 0a, LD+LC ungponnyklass.
återkommer när vår tävlingstermin är slut.

Kan ju summera min säsongen med min ponny.

Har i snitt legat på 65% i dressyren
Har slutat på min dressyrstraff i alla starter. :)
Slutade iaf med 100% Placeringar ;)

Nu ska han säljas så dett vart vårat sisa år tillsammans :crazy:
Men det kunde ju inte gått bättre :idea:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 403
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 949
Senast: tuaphua
·
Dressyr Nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut och vinterträningen ta vid. Alltid kul att sammanfatta tävlingsåret och tänka framåt mot nya...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka