Studier och häst, funkar det?

Ingenannan

Trådstartare
Hej alla skribenter och följare! Jag tar studenten i Juni och har sökt till skk utbildningen i Borås nu till höstens start. Dilemmat och sorgen att lämna hästarna i 3år framöver är jobbigt. Haft foderhäst i ca 3års tid, ridit i 12år. Hästarna har en stor motivationskälla hos mig. Jag vänder mig till den studerande sjuksköterskan som har erfarenhet av häst och studier. Även hur det ekonomiska går ihop, så som studielån, hästen, mat etc etc. Även andra studerande med häst skriv gärna, uppskattar om ni då kan relatera till skk utbildningens intensivitet.
Tack!
 
Hej alla skribenter och följare! Jag tar studenten i Juni och har sökt till skk utbildningen i Borås nu till höstens start. Dilemmat och sorgen att lämna hästarna i 3år framöver är jobbigt. Haft foderhäst i ca 3års tid, ridit i 12år. Hästarna har en stor motivationskälla hos mig. Jag vänder mig till den studerande sjuksköterskan som har erfarenhet av häst och studier. Även hur det ekonomiska går ihop, så som studielån, hästen, mat etc etc. Även andra studerande med häst skriv gärna, uppskattar om ni då kan relatera till skk utbildningens intensivitet.
Tack!

Jag har en vän som gick utbildningen och blev färdig för snart två år sedan. Hon lämnade ut sin häst till mig på foder under de två sista åren eftersom hon insåg att hon varken hade tid eller råd. Jag vet naturligtvis inte exakt hur hennes schema och ekonomi såg ut men det var mycket plugg så hästen hade blivit stående mer än vad hon ville.
 
Hej. Jag har varit färdig ssk ett år nu. Under min studietid hade jag ibland upp emot 3 hästar. Jag tog dessutom ett föl. Folk fattar inte hur jag hade råd men, vill bara säga att det går om man vill. Men räkna med att jobba extra, ha ett sparkonto ifall något händer, ta fullt studielån och räkna med att inte ha råd/tid att göra så mycket annat under pluggtiden så är det inga problem bara man vill ;)
 
Hej. Jag har varit färdig ssk ett år nu. Under min studietid hade jag ibland upp emot 3 hästar. Jag tog dessutom ett föl. Folk fattar inte hur jag hade råd men, vill bara säga att det går om man vill. Men räkna med att jobba extra, ha ett sparkonto ifall något händer, ta fullt studielån och räkna med att inte ha råd/tid att göra så mycket annat under pluggtiden så är det inga problem bara man vill ;)
Nu ska jag ju bara ha en häst. Ska stalla upp i ett stall där det även finns lägenhet, allt för 5.000 och då ingår hö, strö och vatten, el i lägenheten. Bara 10min ifrån studieorten. Jag är inte den som går ut o festa varje kväll, är ute och roa mig max 4 ggr om året. (Tråkig ungdom här). Jag kommer söka helgjobb om jag känner att jag hinner, även på lov etc. Men tycker du utbildningen är extremt krävande? Är du en som har lätt att lära?
Tack för svaret!
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 569
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 679
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Hej! Jag beklagar om tråden ligger fel eller om jag på annat sätt klantat mej nu med denna tråd, men är ny på buke så ha lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 857
Senast: jouhanna
·
Ekonomi & Juridik Jag blir så irriterad! Det finns liknande trådar runt betalning men jag tar mig friheten att starta en ny runt frustrationen jag som...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
44 431
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp