Strumpbyxor som inte blir svettiga och kliar

Lillagoajag

Trådstartare
Jag är trött på mina nylonstrumpbyxor. Det blir svettigt i grenen och de kliar. Men vad ska man ha? Jag är en sån person som har klänning 8 av 7 dagar/vecka, så detta är ett riktigt problem! ;)

"Riktiga" strumpbyxor i typ bomull, ylle skulle ju kunna funka nu i vintertid, men snart blir det ju (förhoppningsvis) för varmt för det. Vad ska jag ha då?

MVH trött på en svettig, äcklig gren och kliande ben...

Sv: Strumpbyxor som inte blir svettiga och kliar

Tycker absolut man kan ha strumpbyxor med ull i på sommaren också, mkt svalare än plast. Tror mina tunna i merinoblandning är från Wolford, de är super.

stay-up eller strumpor med strumpebandshållare

En storlek för stora, och bra underkläder, gärna trosor med lite ben

Kalsonger utanpå, gärna boxer med längre ben :love:
Räddade mig under den perioden jag tvingades bära strumpbyxor. Mina kasade alltid ner och eftersom mina lår går ihop så fick jag ofta hemska skavsår under den varma perioden. Så på med kallingar och strumpbyxorna satt där dom skulle plus att jag slapp skav.
Någon form av cykelbyxor fungerar också. :)

Stayups på sommaren? Tätsittande klistergnissel på varma svettiga ben? Finns väl inget värre

Hehe, själv kör jag ylle på vintern och så fort det blir för varmt för det blir benen nakna. Jag bländar alla med mina kritvita extremiteter :D
Blir jag kall när jag går "naken" brukar jag skutta lite, funkar alltid! Om folk tittar konstigt skyller jag på vårkänslor, eller höstkänslor om det är den tiden på året.

Jag hade tunna silkesstrumpbyxor ett tag, de var super-dupersköna! Men tappade bort dem efter en semester och har inte hittat nya någonstans.. De kostade en slant men var värda det! Om jag ser såna igen ska jag köpa halva lagret..

Stockings med strumpeband. Oslagbart.

Var köper man detta? Var runt hela jävla stan idag utan resultat... Jag hittar massa stockings men inga hållare? För visst har man en hållare som sitter utanpå trosorna? :o

*KL*

Tack för alla tips. Ska ge stay-ups en chans, även om jag har en känsla av att de kommer att kasa ner?

Det brukar vara lättare att hitta hållare än stockings?

Jag har köpt på både lindex och twilfit iaf, även om de bästa är av lite dyrare modell från tex What Katie did.

För enkla toalettbesök är det lämpligt att sätta trosorna över hållaren, men ja, man har oftast en hållare. Ju fler strumpeband du kan haka i den desto stabilare blir den, upplever jag.

Hänvisar till Sassys svar om var man kan köpa. Vet inte var du bor, men det brukar finnas i "underklädesaffärer" :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i mitt liv när jag har sökt hjälp hos sjukvården för mina ”medicinskt svårförklarliga symptom” och inte fått hjälp utan mest...
Svar
0
· Visningar
480
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern