Strasser lr Aanhcp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fancyfree

Utan att göra en stor en diskussion av det hela, skulle det vara intressant att veta vilket av det ni skulle välja (lr verkar enligt just nu).
Bara för att få en kort sikt av vad som är vanligast.

Vet att det finns massor av trådar inom detta ämne, men bara att svara kort. Vilken?

Sv: Strasser lr Aanhcp?

Inget av dom, mina verkas av riktig hovslagare på traditionellt vis

:bow: :bow:

riktig UTBILDAD hovslagare kan man tillägga

en av mina hästar går sommarbarfota den andra "halvbarfota" (dvs skor fram), men det är en riktig hovis som har hand om det hela.

förstår inte varför man ska välja bort den tusenåriga kunskap som hovslagaryrket besitter :cool:

Utan att göra en stor en diskussion av det hela, skulle det vara intressant att veta vilket av det ni skulle välja (lr verkar enligt just nu).
Bara för att få en kort sikt av vad som är vanligast.

Vet att det finns massor av trådar inom detta ämne, men bara att svara kort. Vilken?

Vad är skillnaden? Har av de andra svaren fattat att det handlar om hovvård... min häst skos på vanligt sätt.

Jag verkar enligt AANHCP, eller SANHCP som det heter i Sverige. Trivs bra med det och min häst funkar bra barfota. Jag tycker Strasser har en bra teori, om allt som har med hästhållning att göra, men jag tycker AANHCP har en bättre och mildare verkning. AANHCP gör det mer stegvis medan Strasser verkar mycket på en gång.

Skillnaden är väl mest sättet dom ser på hovarna och hur dom ska skötas. Orkar inte skriva. Om du kollar i gamla trådar kommer du se en hel del kritik mot Strasser metoden.

Kanske skulle ha lagt till det. Jag glömde..

Eftersom du vet att det finns hundrafemtioelva trådar om ämnet... Varför inte ställa frågan inne på hästvård i någon av dessa trådar i stället.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 475
Senast: Enya
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Migo
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
632
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama